• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem met query

Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Ik heb een excel en haal via een query gegevens op
na enkele acties in de power query editor komen de gegevens in tabblad nationaal "kolom A tem E"
kolom F en G worden handmatig gevuld.
Probleem
deze lijst wordt s'morgens gemaakt doch in namiddag is er een update.
dan kunnen er regels bijkomen, aantallen in kolom E kunnen veranderen, regels kunnen verwijdert worden...

als deze dan ingelezen worden dan klopt de info in Kolom F en G niet meer, de koppeling is weg
hoe kan ik die "vastmaken" aan de info in kolom A tot E

in bijlage klein testje gemaakt.

Bijlagen

na enkele acties in de power query editor komen de gegevens in tabblad nationaal "kolom A tem E"
kolom F en G worden handmatig gevuld.
En dat moet je dus niet willen vanwege de problemen die je beschrijft.

Waar komt de informatie vandaan die in deze kolommen staat? Een tweede tabel? Dan kun je die in PQ combineren en krijg je meteen het gewenste eindproduct.

AlexCel,
die gegevens worden handmatig gevuld, onze planning tracht vrachten te combineren tot een rit

Hallo,

De tabel met de naam "Blad1" ziet power query nu als bereik A1 t/m G..
M.a.w. 2 extra kolommen welke je handmatig hebt toegevoegd. Power query ziet deze tabel nu voor iets anders aan dus kan hier niets mee.

En dat moet je dus niet willen vanwege de problemen die je beschrijft.
Waar komt de informatie vandaan die in deze kolommen staat? Een tweede tabel? Dan kun je die in PQ combineren en krijg je meteen het gewenste eindproduct

Dus ben ik het met bovenstaande opmerking van AlexCEL, eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan