Probleem met RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

SurreaL1

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Hallo mensen,

Ik heb vandaag een nieuwe set RAM in mijn moederbord geplaatst, van 4GB naar 8GB.. Het maximale wat mijn moederbord aankan is 8GB, is dit dan teveel of zou het nog moeten kunnen?
Alles heel leuk en aardig, maar als ik hem nu op wil starten krijg ik 3 piepjes van het moederbord en geen beeld. Wat moet ik doen of wat is het probleem?
Ik weet niet welke specificaties ik moet posten dus vraag maar wat je nodig hebt dan zal ik die met plezier aan je geven.. Alvast bedankt!:eek:

probeer eerst eens met alleen de nieuwe latjes, als dat werkt vervolgens de oude reepjes weer toevoegen.

De specs van het oude en nieuwe geheugen zijn handig om te weten. Let ook op dat beide paren in gelijke kleuren banken wordt gestopt.

/

Het moederbord heeft 2 DIMMS, en ik heb 2 latjes.

Op het oude RAM geheugen staat:
PC3 12800 XMP 9-9-9 @1.65v 2GBx2
Obsidian series (van OCZ)
PN: CZ3OB1600LV6GK

Het nieuwe:
F3-12800CL9D-8GBRL
DDR3-1600 PC3-12800 4GBx2
XMP CL9-9-9-24 1.5v

Hoop dat dat voldoende is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mogelijk. Zo te zien zijn de specs redelijk hetzelfe maar het oude geheugen is xmp en de nieuwe niet. Als je het oude geheugen in xmp draaide kan dat mogelijk een probleem opleveren

Moet ik deze terugsturen dan?
Het zou eigenlijk moeten kunnen maar niks werkt dus ik weet niet wat ik nog meer zou kunnen doen... >_<

Trouwens, eigenlijk een nog groter probleem, het oude RAM werkt ook niet meer. Ik krijg precies hetzelfde als ik die terug erin stop.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Kijk es in je bios of je geheugen-voltage etc. wel veranderd is.

De OCZ draaien op 1,65 V, de nieuwe op 1,5 Volt.

Zorg dat alle geheugen-instellingen op: By SPD staat.

Greetz,

Harry.

"wil starten krijg ik 3 piepjes van het moederbord en geen beeld"

Ik heb dus geen beeld en kan daarom dus ook niet in mn BIOS xD
Ik ga even een andere monitor proberen, als ik dan beeld heb zal ik het proberen. Als ik ook dan geen beeld heb heb ik best wel een serieus probleem denk ik... >_<

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Probeer op te starten met 1 geheugen-module in slot 0.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan