• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met 'RANG'

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcVandeweyer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Heb een probleem met de functie rang.
Wil namelijk een rankschikking maken met als eerste argument de hoogste score in bvb kolom A maar als er een zelfde score is in kolom A dat er in kolom B naar de laagste score wordt gekeken en deze krijgt dan voorrang.
Met rang krijg ik alleen maar bvb stand 1,2,3,3,5 als de derde stand evenveel is.

Als dit alleen af en toe gedaan moet worden zou ik het doen via sorteren op de 2 kolommen. Niveau 1: op kolom A van groot >> klein, niveau 2: op kolom B van klein >> groot.
Na het sorteren kan je hier de getallen 1 t/m ..... bij zetten.

Als het vaker voorkomt en het moet automatisch dan kan je b.v. de rang nemen van (1000000*kolomA-kolomB). zie voorbeeld.

Bijlagen

Als dit alleen af en toe gedaan moet worden zou ik het doen via sorteren op de 2 kolommen. Niveau 1: op kolom A van groot >> klein, niveau 2: op kolom B van klein >> groot.
Na het sorteren kan je hier de getallen 1 t/m ..... bij zetten.

Als het vaker voorkomt en het moet automatisch dan kan je b.v. de rang nemen van (1000000*kolomA-kolomB). zie voorbeeld.

Dat is het :D , wat kan het toch simpel zijn soms.
Mercikes Bandito
Groetje Marc

MarcVandeweyer,

Zet hem even als opgelost, dank u.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan