Hallo,
Ik ben nieuw met Access en probeer mezelf via het net wat aan te leren.
Ik weet niet of dat dit de juiste categorie is om dit op te vragen.
Probleem:
Ik heb een tabel 'Klanten' en een tabel 'Notities'.
In de tabel 'Klanten' zit enkel KlantID, Naam, Voornaam, ...
In de tabel 'Notities' zit NotitieID, Datum, Notitie.
Ik wil een formulier maken met de klant en zijn verdere gegevens en op dat formulier een subformulier met de notitie en datum van de notitie.
Al de voorgaande notities zouden zichtbaar moeten zijn als ik de klant open en ik zou ook telkens een nieuwe notitie moeten kunnen toevoegen.
Ik heb dit geprobeerd maar ik denk dat er een fout zit in de relatie tussen de 2 tabellen.
Moet er hier nog een tabel tussen?
Is mijn redenering hier fout?
Een klant kan meerdere notities hebben, toch?
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik ben nieuw met Access en probeer mezelf via het net wat aan te leren.
Ik weet niet of dat dit de juiste categorie is om dit op te vragen.
Probleem:
Ik heb een tabel 'Klanten' en een tabel 'Notities'.
In de tabel 'Klanten' zit enkel KlantID, Naam, Voornaam, ...
In de tabel 'Notities' zit NotitieID, Datum, Notitie.
Ik wil een formulier maken met de klant en zijn verdere gegevens en op dat formulier een subformulier met de notitie en datum van de notitie.
Al de voorgaande notities zouden zichtbaar moeten zijn als ik de klant open en ik zou ook telkens een nieuwe notitie moeten kunnen toevoegen.
Ik heb dit geprobeerd maar ik denk dat er een fout zit in de relatie tussen de 2 tabellen.
Moet er hier nog een tabel tussen?
Is mijn redenering hier fout?
Een klant kan meerdere notities hebben, toch?
Alvast bedankt voor de hulp!
