• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met relatieve conditional formats in excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy 1977

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
158
beste lezer,

ik hoop dat iemand een idee heeft hoe mijn probleem op te lossen. Voor het gemak heb ik een plaatje geupload.

De cel in C111 maak ik groen met een conditional format als de waarde ervan hetzelfde is als de waarde in cel C116.

Nu wil ik dit doorkopieren naar rechts zodat D111 groen is indien de waarde hiervan overeenkomt met de waarde in D116.

Je ziet dat de C vast is gezet me een $. Ik dacht dus ok simpel, $ verwijderen en doorkopieren naar rechts en probleem is opgelost. Niets is minder waar. Ik verwijder de dollar, klik op OK, ga terug via "Conditional Formats"- "Manage Rules" en de dollar staat er gewoon weer...

Als ik naar rechts kopiëer wordt alles getoetst op C111 en dat is niet de bedoeling en alle cellen handmatig te voorzien van de juiste conditional format criteria dat is onbegonnen werk..

Ik zou het op prijs stellen als iemand mij op weg kan helpen.

Mvg
Roy
 

Bijlagen

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    99 KB · Weergaven: 67
Voor het gemak heb ik een plaatje geupload.
Je post is 30x bekeken en geen reactie, Misschien was het gemak toch groter geweest met een voorbeeldbestand waar het probleem zich in voor doet. een voorbeeld bestand is ontaan van gevoelige en prive info.

Succes,
 
Beste Roy 1977 ;)

Ik zie dat je een formule gebruikt :confused:

Ga naar Voorwaardelijke opmaak, dan Regels beheren, dan Nieuwe regel, dan Alleen cellen opmaken met...
1ste keuzevakje zet je op celwaarde, 2de op gelijk aan en daarna typ je =C116 zonder dollartekens.
Sleep nu naar rechts en bij optie zet je alleen opmaak doorvoeren.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste Thankyou, bedankt voor de tip, zal ik voortaan gebruik van maken!

Beste Danny, bedankt, het werkt!

Helemaal super, ik kan weer verder!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan