• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met resultaat van meer dan 17 getallen

• Onderwerp starter Onderwerp starter JHH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JHH

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2015
Goedemorgen,

ik heb een formule gemaakt om index-getallen te berekenen, zodat ik een goede sortering kan maken in een database met 35000 records en 7 niveaus
het resultaat moet een getal worden van +/- 30 cijfers. dit werkt echter niet, omdat excel vanaf 17cijfers de laatste cijfers automatisch als een 0 weergeeft.

vb: 55003520000600100000000000000000 moet zijn: 55003520000600115001161874300000.

kan excel dit niet aan? is dit op te lossen?
* ik heb al geprobeerd om met decimale getallen te werken, met 6 cijfers achter de komma, maar dan heb ik hetzelfde probleem/
* ook als je zo'n groot getal intypt kan excel het bij mij niet aan. ik werk met Excel 365, laatste versie

kan iemand mij helpen?

alvast bedankt!

Groet Rick.

Als die index-getallen geen rekenkundige betekenis hebben kun je er tekst van maken (met je formule). Ook celopmaak op tekst zetten.

Dag,

Ik heb er Tekst(formule;0) van gemaakt en celeigenschap = tekst , maar dat geeft hetzelfde resultaat...

Dag ,

dat lukt inderdaad wel, alleen werkt het sorteren dan niet meer.
ik heb de losse getallen van de index omgezet naar hexadecimale getallen en vervolgens samengevoegd.
Nu lukt het wel om te sorteren.

Bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan