Probleem met RGB op Panasonic CRT tv (TX-32PX30F)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon S

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2007
Hoi allemaal,

Eerst even een opsomming van mijn hardware...

CRT: Panasonic TX-32PX30F
Blu-ray: Samsung BD-P1600
PVR: Humax iHDR-5050C
(DVD: HK DVD22)

Sinds kort heb ik een blu-ray speler op mijn tv aangesloten. Deze heb ik gewonnen anders had ik er nooit 1 gekocht. Ik kan geen HD kijken op mijn tv dus wat heb je dan aan blu-ray...
Maar het is een mooi ding om te zien en hij past perfect bij mijn PVR.. Maar nu komt het; mijn tv heeft maar 1 component ingang. En de Blu-ray speler heeft naast HDMI (waar ik niks mee kan) alleen een component uitgang. Voorheen had ik de PVR middels component verbonden maar dat gaat dus nu niet meer. De PVR heeft wel een scart-uitgang dus probleem opgelost zou je zeggen.
Maar nee, als ik de decoder op AV1 aansluit (dit is een ingang op de tv die RGB ondersteunt) en de PVR staat ook op RGB ingesteld; dan verschijnt er een ietwat groene waas over het beeld. Het beeld is ook minder scherp dan via component en tijdens het zappen zie je dat er strepen over het beeld lopen (dit tekent zich duidelijk af tegen de zwarte achtergrond). Ook verplaatst het beeld zich iets naar rechts op het moment dat je de decoder op RGB zet. Het beeld van de decoder zie je dan niet meer exact in het midden van de tv.

Ik vind dit zo apart allemaal, waarom met component perfect beeld en niet met RGB via scart?

Heeft iemand hier een oplossing voor? RGB en component zouden elkaar toch weinig moeten ontlopen qua beeldkwaliteit?
Ik gebruik trouwens een goede scart kabel van Profigold dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Alvast bedankt voor een evt. oplossing

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan