Probleem met Router en Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rammiej

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2009
Hallo,

Om de probleem duidelijk te beschrijven vertel ik als volg de situatie. Ik had een pc waar de router(Linksys Wireless-N Hom Router) perfect funtioneerde. Ik heb een Sweex USB-adapter 150 wirelles-N. Ik kon heel snel op internet het ging perfect. Ik heb die pc weggegooit omdat het veelste traag ging, want k had hem al 5 jaar. Ik heb ook een andere pc die gewoon niet aangesloten in de kelder lag. Die heb ik van de kelder gehaald en geformateerd. Ik heb de router en de internet alles geinstaleerd, maar nu ik zo kijk doet mijn internet het helemaal niet!!!. Ik heb alles geprobeerd, gereset al 5x) 2x opnieuw geformateerd. de software verwijderd van router en opnieuw geinstaleerd. ik heb hem uitgezet en toen opnieuw geprobeerd, maar nog steeds geen verbinding. Ik gebruik Windows XP Professional. Zou iemand me aub kunnen helpen ik ben er al 2 weken mee bezig en telkens loopt het mis.

Ik hoop dat een van jullie me kan helpen..:(

Doet ie het wel met een netwerk kabeltje?

...

Jaa,, Wel met kabel en ook al ik die kabel in de router steek doetie het ook alleen als ik met wireless wil werken werkt het niet.. ik heb gwn letterlyk alles geprobeerd:S

Zou op die oude pc het OS eens gaan vervangen, ligt dus duidelijk niet aan je wireless stick, omdat ie het op andere pc's wel doet.

Hmm want nu heb ik ook een nieuwe laptop en ik ben terug gegaan naar de winkel voor de router en het bleekt dat het stuk was, maar nu werktiej nog steeds niet, maar laptop doet het prima..??,, dus volgens mij licht het aan de pc maar wat is een OS?

Kan er een pc en een laptop van de zelfde router verbinding krijgen, of moet een van met kabel worden aangesloten?

Hallo rammiej,

Vertel eerst eens het volgende:
Heb je in de router draadloze beveiliging ingeschakeld, en welke?
Kan de pc wel verbinding maken met het draadloze netwerk, maar krijg je dan geen internet?
Heb je voor de draadloze netwerkkaart de nieuwste drivers geinstaleerd?

Groetjes Erik Rothuis

Ik heb gwn nieuwe router gekregen nu heb ik mijn nieuwe laptop wel aangesloten alles werkt prima,, alleen ik kon mijn pc niet aansluiten, en als die een verbinding maakt doet het internet het niet, ik heb de hoogste beveliging WPA2 volgens mij.

Hallo rammiej,

Als de pc windows xp draaid zonder sp2 kan hij wpa2 niet aan, dan moet je eerst hier update KB893357 downloaden, en installeren.

Groetjes Erik Rothuis

Maar ik had wel gewoon sp2 die had ik al geupdated, maar het lukte tog niet

Hallo rammiej,

En je weet zeker dat de ingevoerde draadloze beveiligingscode juist is ingevoerd. Want als die niet juist is ingevoerd krijg je wel verbinding maar geen internet.

Doe ook even het volgende:
Start.
Uitvoeren.
type in cmd
type in het venster ipconfig /all
en post de output even hier.

Groetjes Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan