probleem met router/internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blowfishy

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo,

Sinds kort heb ik een Linksys Wireless-G router. Dit omdat mijn vader ook intenret wilde op zijn laptop. Nu heb ik een probleem. Mijn router heeft een SecureEasySetup knop. Als ik op die knop druk gaat hij ongeveer een paar minuten knipperen, als het knopje oranje wordt kan ik op internet. Nu het probleem: Als ik ongeveer voor 10 minuten het internet niet gebruik, moet ik weer op dat knopje drukken. Dus ik moet steeds 5 minuten wachten tot hij weer oranje is. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik gewoon kan internetten zonder de SecureEasySetup knop steeds in te drukken als ik het internet 10+ mninuten niet gebruik?

Bij voorbaat dank,

Stephan

Hoi,

Dat betekent dat je de stappen van de setup nog eens door moet nemen .... !
Zoiets als een nieuwe wasmachine waarvan je de gebruiksaanwijzing niet hebt 'bestudeerd' en vervolgens bij de leverancier gaat klagen.

Serieus advies: DOEN, die setupprocedure volgens de gebruiksaanwijzing.

Als er eentje is met een gebruikersvriendelijke installatie, dan is het Linksys wel.

Succes

ok, maar hoe kan ik de router instellingen verwijderen zodat ik alles opnieuw kan doen?

Ergens in Mangement zit een stukje Reset o.i.d.

Hier staat ook als het hoed is "reset to factory defaults"

Welkom op Helpmij.

Je vraag is verplaatst naar de juiste sectie.

Ik heb de router opnieuw geinstalleerd met de software, maar het probleem doet zich nog steeds voor. wat nu?

Hoi,

Nogmaals: bestudeer de (installatie-)handleiding nog eens goed.
Op de router zit een resetknopje. Met een puntig voorwerp druk je dat in, terwijl de router aan staat. Je ziet dat hij zichzelf reset aan de lampjes.
Of de oorzaak bij de router zit is de vraag.

Geef nadere specs: welke provider, bijvoorbeeld.
W.s. heb je een apart kabelmodem .... ?
Schakel alle apparatuur uit, behalve je router.
Reset je router.
Nadat je dit gedaan hebt steek je eerst de stekker van je kabelmodem er weer in en wacht tot deze online is.
Schakel nu de stroom van de router af, wacht enige tijd en steek de stekker er weer in; wacht weer tot het geheel on-line is.
Pas als modem en router online zijn, schakel dan eerst één computer in (liefst een bedrade verbinding) en kijk of het goed blijft werken.
Schakel nu de laptop (bedraad of draadloos?) in en kijk of het blijft werken.
Zo niet, dan terug naar de leverancier met de router. Er bestaat natuurlijk altijd een kans dat er idd. iets is met de router, alhoewel dat niet echt vaak voorkomt.

Hallo,

ik heb tiscali adsl.
Het internet is verbonden via mijn pc met een normale ethernetkaart die naar het modem loopt.
Het modem is verbonden met een Wireless-G router (draadloos dus).
Er zit geen handleiding bij mijn router, alleen een cd die je in de cd-rom drive moet doen.
Als je die cd in de cd rom drive doet, is het een soort netwerk wizard, die heb ik gevolgd.
Ik heb nu 2 keer mijn router opnieuw geconfigureerd met de cd, maar het probleem doet zich nog voor...
Ik heb ook dat met Reset etc gedaan wat je zei, maar dat leverde ook niets op.
Als ik mijn router een paar minuten aan heb zonder het internet te gebruiken, doet het internet het niet meer.
Het vreemde is: Als ik dan naar configuratiescherm > Netwerkverbindingen ga, staat daar onder het kopje "Internet Gateway" "Internet connection"
Daar staat gewoon dat ik "Connected ben". Als ik met mijn rechtermuisknop daarop klik, en op disable druk, en vervolgens weer op enable druk, doet mijn internet het weer gewoon.
Wat moet ik nu doen...?

Groet,

Stephan

Nog even een vraagje voor alle zekerheid:
Je zegt: Het internet is verbonden via mijn pc met een normale ethernetkaart die naar het modem loopt.
Het modem is verbonden met een Wireless-G router (draadloos dus).

De normale route van de verbinding zou zijn:

modem=>router=>pc's

Heb je dat niet zo aangesloten?

ik heb het modem>router>pc's aangesloten, zoals jij zegt. Ik zei het net fout...maar de aansluiting is gewoon goed.

Geef voor alle duidelijkheid nog eens even precies je setup.
Dat wat qua modem, router en pc's heb je aangesloten en via welke weg.
wat is bedraad en wat niet.
Maakt misschien alles wat duidelijker en makkelijker om dan te helpen!

Laatst bewerkt:
ik heb een linksys wireless-G router (WRT54GL). Dit is een draadloze router voor een draadloos netwerk. Mijn pc gaat via een blauwe kabel naar de ingang "1" van de router. In mijn pc zit een Sitecom PCI Fast 10/100 Ethernet Adapter LN-020. Mijn modem gaat via een grijze kabel van Ethernet 1 naar de router in het Internet gat. De router is draadloos en mijn vader heeft een Wireless Lan netwerkkaart in zijn laptop. Hiermee kan hij dus internetten, maar we hebben allebei het probleem dat het internet het gewoon niet meer doet als je het internet een paar minuten niet gebruikt. Als het internet niet meer werkt kan ik 2 dingen doen:
-De secureeasysetup knop indrukken en wachten tot hij weer oranje wordt
-Naar netwerkverbindingen gaan in configuratiescherm, dan Internetverbinding disablen en dan weer enablen.

Als ik 1 van die 2 dingen doe, werkt het internet weer. Maar het probleem doet zich dan nog steeds voor alsi k het een aantal minuten niet gebruik. Ik vind het maar een raar probleem, want alles is correct aangesloten en geconfigureerd...

ok ik snap er echt niks van ik denk dat ik morgen maar linksys ga bellen.

Had je al gebeld? Want anders kijk ik de handleiding nog even voor je na, of ik nog wat voor je kan vinden.

Ik heb gisteren linksys gebeld, de man zei dat ik de router reset knop 30 seconden ingedrukt moest houden en gewoon alles opnieuw moest doen met de router interface. Vervolgens heeft hij mij de nieuwste firmware gestuurd. Dit heb ik gedaan, maar het heeft ook niet gewerkt...Heeft iemand nog een oplossing?

Heb je hier iets aan?
Use the WPA standard to secure your wireless network while the whole network is protected through a Stateful
Packet Inspection (SPI) firewall and Network Address Translation (NAT) technology. The Router’s
SecureEasySetup™ feature makes it a snap to set up WPA when you have other SecureEasySetup devices—
notebooks, printers, other peripherals—comprising your network. Run the Setup Wizard and it will guide you
through the steps. You can also access the Router’s features through the easy-to-use, browser-based utility.
Ik vraag mij trouwens af of bij jou deze functie werkt c.q nodig hebt. Lees blz 21 ook eens voor meer info over dit onderwerp.

Handleiding.

ik snap niet echt wat je bedoelt? Bedoel je of mijn pc wel secureeasysetup ondersteund?

Zo te lezen heeft dat er wel mee maken, had je de handleiding verder nog gelezen?
SecureEasySetup is dacht ik zo te te lezen ook nog handmatig uit te zetten of via de wizard, even uit proberen dus.

Als ik SecureEasySetup handmatig uitschakel, kan ik mijn router niet meer bereiken en heb ik helemaal geen internet meer. Volgens mij ligt het idd aan de SecureEasySetup. Maar hoe kan ik de router configureren zonder die knop te gebruiken..want als ik SES uitschakel kan ik helemaal niet meer op internet..hoe kan ik de router configureren en gebruik maken van internet zonder de SecureEasySetup knop te gebruiken? Waarschijnlijk is dat wel het probleem, want als ik de cd-rom erin doe om mijn laptop te configureren met SES, zegt hij dat ik een verkeerde versie ofzo heb en werkt het niet. Ik denk dus dat dit het probleem is. Maar hoe los ik dit op?

Bij voor baat dank :)

Als ik kijk naar de wizard opties, kun je kiezen om de SecureEasySetup over te slaan en op de knop "Enter wireless setting manually" te klikken.
Probeer dat eens, vanaf Blz 25 wordt dat aangegeven, je zult dan zelf een wachtwoord moeten invullen waarna met dat wachtwoord wireless connectie kan maken met je router.

Persoonlijk ga ik liever voor de handmatige configuratie, maar dat is een persoonlijke voorkeur.
Typ in dit geval dan 192.168.1.1 in je favoriete browser.
Vanaf pagina 32 is te lezen hoe je de instellingen handmatig kunt invoeren/bekijken.

Kijk bijvoorbeeld eens op pagina 41, hier kun je de draadloze beveiliging op de gewenste manier instellen, kies hier eens voor WPA-Personal met TKIP encryptie.
Mocht je draadloze verbinding dan nog niet werken, kies dan eens voor het simpelere WEP.
Op blz. 45 zie je hoe je de SecureEasySetup handmatig uit kunt zetten (disable).

Heb je verder nog vragen, neem dan hier ook eens rustig een kijkje.

Ik krijg toch sterk het idee dat je van SecureEasySetup af moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan