probleem met router snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijn89

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo,

ik heb enkele problemen met mijn router/modem ( in 1 apparaat).
Als ik alles aansluit en de instellingen doe zoals ze op de provider site staan, dan
werkt het internet enzo allemaal perfect.

Alleen, hij splitst de snelheid permanent naar de 4 pc's. Dus als er maar 1 pc aanstaat,
dan krijgt ook die maar 100kb/s. We geraken dus nooit boven de 100kb/s (ongeveer) op downloadsnelheid per pc.

We hebben ook nog een aparte modem en als we die aanhangen aan een pc, dan krijgt die wel de volle snelheid.

Modem/router is een SMC Barricade (weet niet welke type juist, is een grijze rechthoekige kas, met waar de ledjes zitten een lichtgrijze achtergrond).

Hulp gevraagd !!

Is het deze?

Kijk een op blz.34 van de handleiding, daar wordt gesproken over StreamEngine Setup (Advanced menu), misschien moet deze even uitgezet worden.

nee,heb even gezocht en het is de SMC Barricade smc7004vbr volgens het boekje dan.
In het boekje staat een foto van dit model dus http://www.smc.com/index.cfm?event=viewProduct&localeCode=EN_USA&cid=1&pid=924

maar wij hebben een gewone rechthoekige en niet zo een gebolde.
In het boekje staat het ip van die router: 192.168.2.1 maar daar geraak ik niet op. wel geraak ik op 10.0.0.2, dan kan ik mijn router instellen. Maar blijkbaar is dat dus niet hetzelfde ofzo want in het boekje staan heel andere foto's.

edit: ik heb in mijn router gezocht achter iets wat met die streamengine te make kon hebbe maar heb niks gevonde

Laatst bewerkt:
Helaas, ik kan er ook niets over vinden in de handleiding.
Wel vind ik het raar dat een router standaard brandbreedte gaat toekennen, weet je zeker dat je adsl gegeven goed zijn ingevuld?
Geen foute waarden opgegeven in het menu van de modem/router zodat deze minder bandbreedte binnenhaalt zoals jij eerder aangaf?

Laatst bewerkt:
vpi = 8
vci = 35

encapsulation = PPPoE LLc

dit zijn de gegevens van de scarlet site (ben van belgie)
verder staan er nog heel wat dinge op de router die je kan enablen en disablen enzo, maar daar weet ik de betekenis enzo niet van.

Wat is de internet-snelheid die je van je provider hebt en waarmee en wat download je?

als ik enkel de modem aanhang heb ik rond de 900-1000kb/s download.
nu dus per computer maar max 130-140

downloaden gaat van gewone updates tot allerhande dinge, gewoon via explorer of via een programma

Misschien heeft het hier mee te maken, probleer dat eens. Of anders de gegevens in de modem/router in voeren?

Edit:
Misschien heb je hier ook nog iets aan.

Laatst bewerkt:
die laatste link, is dat enkel voor die copperjet modem? Of kan ik dat voor alle modems gebruiken?

edit: eerste link heb ikgeprobeerd met invoeren in xp en in de router, heeft geen effect :(

Laatst bewerkt:
Die laatste link is voor de copperjet, maar de gegevens die daar staan gelden ook voor ieder ander modem dacht ik, probeer het gewoon eens. :)

ja, heb het met die gegevens geprobeerd, maar geeft nog niks anders effect.
Hij blijft maar tege max 120-130 downloaden. Ook met speedtest.nl enzo geeft hij dit als maximum aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan