Probleem met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans99

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2002
Na talloze vergeefse pogingen om de router aan te sluiten is het mij nog niet gelukt.
Het betreft een:

chello kabelverbinding
Windows98
geen firewall (uninstalled)
sweex wireless router LC000070
COM21 modem met vast IP nummer
IEEE802.11g WLAN-kaart

Na alle gegevens te hebben ingevoerd verschijnt onder sitenote (in het status-scherm) steeds de melding: unreachable
In de wizard heb ik gekozen voor ISP assigns you a static IP address. (Static IP Address)
Op onderstaande url staan afdrukken van de gegevens zoals die door mij zijn ingevoerd; o.a winipcfg, netwerkconfiguratie en sweex status
http://www.geocities.com/h_boude/index.html?1133642515030

Ik ben als volgt te werk gegaan:

In netwerk Automatisch IP aangevinkt en onder Gateway alles weggehaald.
DNS configuratie laten staan.
Daarna winipcfg: alles vrijgeven en alles vernieuwen
Basic - Primary Setup - Clone Mac - Change to Static IP
Wizard - Manual Configuration - Setup Static IP
CD-ROM software geïnstalleerd

Wie kan mij helpen het probleem op te lossen?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Sauria
Heb je het MAC adres van je netwerkkaart wel gekloond?
In de primary setup heb ik op Clone Mac gedrukt en vervolgens naar static ip gegaan. Vraag me nu wel af of er daar (de laatste keer) iets is fout gegaan. Kun je aan het adapteradres zien of het gecloned is? Het adapteradres zonder router eindigt ook op 95.

Moet er overigens wel bij zeggen dat ik het adapteradres op bovenstaande site zelf handmatig heb gewijzigd (alleen op de afbeelding). Las namelijk ergens dat je die niet op het internet moet zetten.

Laatst bewerkt:
Het MAC adres op je router moet hetzelfde zijn als het MAC adres van de netwerkkaart van de computer die je had toen je chello internet nam. Vanaf die computer moet je het adres klonen.

Geplaatst door Sauria
Het MAC adres op je router moet hetzelfde zijn als het MAC adres van de netwerkkaart van de computer die je had toen je chello internet nam. Vanaf die computer moet je het adres klonen.
Sauria,

stel dat het adapteradres in winipcfg op dit moment ZONDER router 00-07-C7-40-OC-95 is.
Als ik de router er tussen zet en het MAC adres clone, moet er dan een ander adapteradres staan in winipcfg?

Nee, het adapteradres blijft hetzelfde. Je moet dan alleen in de configuratie van je router OOK dat adres zien. Dan weet je zeker dat het klonen goed gegaan is.

Geplaatst door Sauria
Nee, het adapteradres blijft hetzelfde. Je moet dan alleen in de configuratie van je router OOK dat adres zien. Dan weet je zeker dat het klonen goed gegaan is.
Dank voor je reactie. Ik ga het nog eens proberen.

Zie in het routermenu onder Basic en Setup Wizard - Manual Configuration geen MAC Adres staan. Misschien komt dat doordat er sprake is van een statisch IP adres.

Kijk ik in de Setup Wizard onder dynamisch IP adress dan staat daar wel het MAC adres dat overeenkomt met het adapteradres in winipcfg en dat gelijk is aan het adapteradres als er geen router tussen zit.

Had eigenlijk gehoopt dat iemand aan de hand van de gegevens in de afbeeldingen een fout zou ontdekken, maar waarschijnlijk zijn er maar weinigen die gebruik maken van een statisch IP adres.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan