Probleem met ruimte paragrafen

Status
Niet open voor verdere reacties.

spisula

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem. Ik ben bezig met een stuk te schrijven. Ik begin elke paragraaf als volgt:

1. XXXXXXX
2. XXXXXXX
3. XXXXXXX
4. XXXXXXX

Dit loopt op tot ongeveer 250. Nu wil ik de ruimte die tussen 1. en XXXXXX zit vergroten voor alle paragrafen. Hoe kan ik dit tegelijk doen zodat ik dit niet voor elke paragraaf aan apart hoef te doen. Ik loop maar aan te klooien en kom er zelf niet uit.

Alvast erg bedankt!

Screenshot%20Word.jpg

Misschien dat dit plaatje wat meer duidelijkheid brengt, het gaat dus om de ruimte tusen

51. en xxxxx
52. en xxxxx

etc.

Hoe kan ik dit voor elke paragraaf tegelijk vergroten?

De beste manier is voor die tekst een apart opmaakprofiel te maken met de gewenste regelafstand en dat profiel er dan aan toe te kennen. Je kunt ze ook alle 250 selecteren en dan directe opmaak toepassen (Opmaak - Alinea - tab Inspringen en afstand). Opm: ik heb Word 2002, maar dit brengt je misschien op een idee.

Beste Floris,

Erg bedankt voor je antwoord. Helaas lost dit niets op want als ik dit doe wordt de afstand tussen de linker kant van het document en het alinea nummer alleen aangepast. Niet de afstand tussen het alineanummer en het begin van de aline.

Heeft iemand anders misschien een idee?

Dankje

Beste spisula, ik kan bij de opmaak van alinea's het inspringen van tekst, de afstand voor en na en de regelafstand apart instellen. Voor jouw geval gaat het om Afstand na in plaats van de regelafstand. De afstand tussen de nummering en de tekst wordt in Word 2002 nog heel ergens anders geregeld.

Bijlagen

• ruimte.jpg
    ruimte.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 76
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan