probleem met rx 1650 pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0516

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
ik heb een probleem met met videokaart(denk ik toch) ik heb onlangs een nieuwe videokaart gekocht namelijk de rx 1650 pro. hij werkt perfect voor ongeveer een half uur dan rebout mijn pc vanzelf :shocked: ik snap echt het probleem niet, eerst dacht ik dat het aan mijn voeding lag maar ik heb hier al gelezen dat ik 370 watt nodig heb en ik heb 400 dus daar geen probleem. nu heb ik terug mijn oude videokaart ingestoken omdat ik niet weet hoe ik mijn nieuwe laat werken.

alvast bedankt

ps : ik weet niet echt veel an pc dus spaar me a.u.b. de moeilijke woorden ;)

Dat je een 400W voeding hebt zegt niet zoveel. Wanneer dat een voeding is van een niet zo'n best merk, zoals b.v. Sweex, Trust, Qteq, of al een oude voeding, zou dat toch best een probleem kunnen zijn.

Ikzelf bijvoorbeeld draai maar met een 330W voeding, maar dan wel van een A-merk (Tagan) en dat is echt beter dan een 400W Qteq, om maar eens wat te noemen.

ik heb ff mijn pc hier open gemaakt en ik zie dat ik antec heb.

Een Antec is in principe geen slechte voeding, maar het benodigde aantal watts hangt niet alleen af van je videokaart, maar ook van wat er verder in je kast zit. Welke mprocessor, hoeveel geheugen, wat voor cd/dvd drives, hoeveel casefans, eventueel verlichting, extra kaarten, zoals geluid etc. en ga zo maar door!

Geef eens wat meer informatie en... is je kast verder goed schoon en stofvrij van binnen?

AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+
2.00 GHz Performance Rated at 3.20 GHz
511.2 MB ram
ff gehaald waar je kan zien wat er allemaal in je pc zit.

Volgens mij moet je ook een voedingsstekker op die kaart aansluiten. Heb je dat gedaan?

ja das toch zo'n wit ding met 4 gaatjes in ? maar kan het zijn dat daar iets mis mee is ?

ik heb het weer gewaag om mijn nieuwe videokaart er in te steken. nu hopen dat hij niet uitvalt.

Hmm ik heb dit ook gehad, lang verhaal.
Ik had toen een

AMD Duron 1400+

Geforce Ti 4200 Turbo 128 Mb

512 Mb ram

Ik had een 300 watt voeding. Nou af en toe viel alles gewoon uit en rebooten het, ik dacht miss een Tempratuur probleem, dus ik een nieuwe kast kopen ( Centurion 5 )
Toch nog door gaan met rebooten :evil: :p
dus ik denk miss mn videokaart :) , ik een nieuwe videokaart gekocht ( Geforce 6800 XT )
En ja hoor, hij flikt het nog steeds om te rebooten :evil: :p
Ik denk nou miss is mn Ram stuk :O, dus ik voor de zoveelste keer naar de Mycom :p
1 Gb Ram gehaald, ik er lekkr in gepropt :)
Wat ik nou de hele tijd toen ik een nieuwe kast kocht en de nieuwe videokaart plaatsten over het hoofd heb gezien is dat het moederbord opgeblazen ''torrentjes'' had, er kwam raar oranje spul uit, ( zoiets als een lekende batterij ) maarja dus ik die 1 Gb ram geplaatst
en nou nog steeds rebooten :evil: , nou het laatste wat ik dus zou doen was het moederbord vervangen, dus ik naar de Mycom ( voor weer de zoveelste keer ) :p
Een leuk nieuw goedkoop klein moederbordje Gekocht :) Laat ik nou net vergeten dat ik dan ook een andere processor moet :( xD
Dus ik weer naar de Mycom '' ben u daar nou weer ?! '' '' Ja daar ben ik weer'' :)
Nou ik een nieuwe processor, AMD Sempron 2800+, ik alles in elkaar gezet. :)
(Zonder dat ik het wist had ik dus een heel nieuw systeem, want later ook maar een nieuwe harde schijf gekocht )
Nou dan wat je niet verwacht, Hij rebooten niet meer :D
het was niet eens een voeding probleem :)
Dus ik Draaide nog steeds op die goede ouwe 300 Watt voeding die als 5 jaar oud was :eek: dat gekke ding bleef het doen nu nog steeds, want ik heb het systeem vorige week verkocht ( Nieuwe in aankomst )

Dus mijn conclusie, Miss een opgeblazen moederbord :( Moet je je kast open maken en kijken of er van die torrentjes open gebarsten zijn, zoja, nieuw moederbord.

Veel leesplesier :p

gr Rick :)

als mijn moederbord was opgeblazen ofzo dan zou ik mijn pc toch ook niet kunnen afspelen met mijn oude videokaart ? en btw mijn pc was gistere niet meer vanzelf gereboot maar na 3 uur ofzo kwam er een blauw scherm waar normaal letter moest opstaan maar het was helemaal ****ed up en kon er nix meer van lezen. nu heb ik dan WEER mijn oude videokaart ingestoken. ik heb echt dringen een oplossing nodig voordat ik zoals die boven me te veel dingen ga kopen :p

ik heb nu naar die winkel gebelt om te vragen hoe het komt en volgens hun is het door de warmte. maar ik heb 4 coolers (met die met mijn videokaart meegetelt) nu in mijn pc steken en ik weet totaal niet hoe ik er voor kan zorgen dat het niet warmer wordt.

Laatst bewerkt:
Lees dit eens rustig door.
Krijg je daarna een blauw scherm? Geef dan de stopcode en foutmelding eens door.
Wat was trouwens je oude kaart voor merk en type? Je hebt wel netjes de drivers verwijderd alvorens de nieuwe te installeren?

omg ik kijk ineens naar mijn ventilator van mij voedig en ik zie dat hij niet meer draait :shocked: ik heb mijn pc niet zelf in elkaar gestoken dus ik weet niet hoe ik hem terug laat draaien. ik heb ergens gelezen da ik iets in pwr fan moet steken dus heb ik dat gedaan maar hij draait nog steeds niet :( iemand een oplossing ?

De fan van de voeding hoort over het algemeen altijd te draaien, deze gaat aan wanneer de voeding (dus pc) aan gaat.
Hoe oud is de voeding? Heb je nog garantie?

nou dit klinkt nogal dom maar ik denk dat mijn fan in mijn voeding nog nooit heeft gedraait want hij is nog heel proper. maar vroeger had ik daar nooit problemen mee. maar nu wordt hij warmer omdat ik mijn nieuwe videokaart gebruik. maar ik heb er nu ook geen garantie meer op :( moet ik nu een nieuwe kopen ?

Het gaat er inderdaad toch op lijken dat mijn eerste idee klopte: de voeding moet vervangen worden.

het is niet helemaal kapot. ik heb 2 ventilators in mijn voeding 1 van buiten en 1 van binnen en die van buiten heeft gewoon nog nooit gedraaid en ik heb dat nu pas opgemerkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan