probleem met samenvoegen en IF..

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Hallo,

Ik probeer een brief te maken waarbij ik gegevens uit excel samenvoeg.
Hierbij geef ik aan als de kolom in excel is gevuld dan moet er een bepaalde tekst komen en anders niets.
Maar het lukt mij maar niet, met spaties ertussen, zonder spaties ertussen.:mad:

Wie helpt???

met vriendelijke groet,

Marianne

Bijlagen

Samenvoegen beheers ik vrij aardig, probleem is echter dat ik je vraag eigenlijk niet goed begrijp.

Ik heb een if then else constructie gemaakt die helaas niet werkt na het samenvoegen.
In het word document kun je zien welke ik bedoel, ik zie alleen dat ik bij de laatste een "aan het eind ben vergeten.:(

Ja bekeken, maar ik snap nog steeds niet welk einddoel je precies wil bereiken.
Wanneer moet welk veld bij wie in welke situatie gevuld worden met wat, m.a.w. wat moet de als/dan constructie precies gaan doen?

in het excel bestand is de ene keer de kolom brutosalaris gevuld of eindejaarsuitkering
of waarneming. Er kunnen ook meerdere kolommen bij 1 persoon zijn gevuld.

Wat ik wil wil in de if then else constructie, is dat wanneer de cel niet is gevuld onder brutosalaris dat er geen tekst komt en wanneer hij wel is gevuld dat hij de tekst brutosalaris of een van de anderen toont.

dit had ik gemaakt.
{IF (MERGEFIELD "brutosalaris"} = "" "" "brutosalaris} en de volgende erachteraan, genest werkt ook helaas niet.

Ik heb even een poosje geklungeld en kom met de querie opties bij het samenvoegen wel iets verder dan helemaal geen werkend geheel.
Heb je 't al geprobeerd met het instellen van de querie-opties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan