Ja jongens , ik heb ook het probleem om mijn Samsung LCD TV uit de 4 series aan te sluiten op mijn PC over een HDMI kabel. Hieronder mijn verhaal.
Het betreft de Samsung LE26B450 (http://www.samsung.com/be/consumer/...WXXN/index.idx?pagetype=prd_detail&returnurl=)
In het begin had ik een MSI GeForce 9500GT in m’n PC , en sloot ik mijn TV aan op mijn grafische kaart via de HDMI kabel , maar op mijn TV kreeg ik geen beeld. Ik dacht toen bij mezelf : ik ga niet nòg eens een nieuwe kabel kopen(DVI-HDMI) , ik ga voor een DVI-HDMI convertertje. Hierop sloot ik mijn HDMI kabel aan , en ook op de juiste HDMI poort op mijn TV maar ook geen beeld.
Ik begon het stilletjes wel beu te worden , dus heb ik even een MSI NX7100GS in mijn computer gestopt en het werkte dankzij de DVI-HDMI adapter
Dan terug naar de 9500GT , maar toen wist ik dus dat het niet aan de computer op zich lag , maar eerder aan de grafische kaart. Hierop besloot ik om een Gigabyte R4650OC-1GI te kopen , da’s dus met een Ati HD4650 , ook met HDMI aansluiting. Ook deze grafische kaart aangesloten via gewone HDMI kabel , maar ook hiermee werkte het niet ( wat raar is… )
Laatste alternatief : een andere TV proberen. Ik heb daarom maar mijn hele pc in de living gezet en aangesloten op de Sony Bravia TV en… het werkte direct ! Het ligt dus niet aan de PC , niet aan de grafische kaart , maar dus simpelweg aan de TV!
Iemand die weet hoe ik mijn TV dan correct kan instellen dat het toch werkt?
Mijn systeem :
Computer:
----- Computertype-----Op ACPI x86-gebaseerde PC
----- Besturingssysteem-----Microsoft Windows 7 Ultimate
----- OS Service Pack------
----- Internet Explorer-----8.0.7600.16385
----- DirectX-----DirectX 11.0
-----Moederbord:
----- CPU Type-----DualCore Intel Core 2 Duo E8400, 3000 MHz (9 x 333)
----- Moederbordnaam-----MSI P6NGM-FIH (MS-7366) (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2 DDR2 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN)
----- Moederbord Chipset-----nVIDIA nForce 7150-630i
----- Systeemgeheugen-----3072 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
----- BIOS Type-----AMI (11/15/07)
----- Communicatiepoort-----Communicatiepoort (COM1)
-----
-----Scherm:
----- Video kaart-----ATI Radeon HD 4650 (1024 MB)
----- 3D Acceleratie-----ATI Radeon HD 4650 (RV730)
----- Monitor-----Iiyama ProLite 1902W [19" LCD] (05847M7600622)
Met vriendelijke groeten ,
Joren Vos
Het betreft de Samsung LE26B450 (http://www.samsung.com/be/consumer/...WXXN/index.idx?pagetype=prd_detail&returnurl=)
In het begin had ik een MSI GeForce 9500GT in m’n PC , en sloot ik mijn TV aan op mijn grafische kaart via de HDMI kabel , maar op mijn TV kreeg ik geen beeld. Ik dacht toen bij mezelf : ik ga niet nòg eens een nieuwe kabel kopen(DVI-HDMI) , ik ga voor een DVI-HDMI convertertje. Hierop sloot ik mijn HDMI kabel aan , en ook op de juiste HDMI poort op mijn TV maar ook geen beeld.
Ik begon het stilletjes wel beu te worden , dus heb ik even een MSI NX7100GS in mijn computer gestopt en het werkte dankzij de DVI-HDMI adapter

Dan terug naar de 9500GT , maar toen wist ik dus dat het niet aan de computer op zich lag , maar eerder aan de grafische kaart. Hierop besloot ik om een Gigabyte R4650OC-1GI te kopen , da’s dus met een Ati HD4650 , ook met HDMI aansluiting. Ook deze grafische kaart aangesloten via gewone HDMI kabel , maar ook hiermee werkte het niet ( wat raar is… )
Laatste alternatief : een andere TV proberen. Ik heb daarom maar mijn hele pc in de living gezet en aangesloten op de Sony Bravia TV en… het werkte direct ! Het ligt dus niet aan de PC , niet aan de grafische kaart , maar dus simpelweg aan de TV!
Iemand die weet hoe ik mijn TV dan correct kan instellen dat het toch werkt?
Mijn systeem :
Computer:
----- Computertype-----Op ACPI x86-gebaseerde PC
----- Besturingssysteem-----Microsoft Windows 7 Ultimate
----- OS Service Pack------
----- Internet Explorer-----8.0.7600.16385
----- DirectX-----DirectX 11.0
-----Moederbord:
----- CPU Type-----DualCore Intel Core 2 Duo E8400, 3000 MHz (9 x 333)
----- Moederbordnaam-----MSI P6NGM-FIH (MS-7366) (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2 DDR2 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN)
----- Moederbord Chipset-----nVIDIA nForce 7150-630i
----- Systeemgeheugen-----3072 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
----- BIOS Type-----AMI (11/15/07)
----- Communicatiepoort-----Communicatiepoort (COM1)
-----
-----Scherm:
----- 3D Acceleratie-----ATI Radeon HD 4650 (RV730)
----- Monitor-----Iiyama ProLite 1902W [19" LCD] (05847M7600622)
Met vriendelijke groeten ,
Joren Vos