Probleem met Samsung LCD TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorenvos

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Ja jongens , ik heb ook het probleem om mijn Samsung LCD TV uit de 4 series aan te sluiten op mijn PC over een HDMI kabel. Hieronder mijn verhaal.

Het betreft de Samsung LE26B450 (http://www.samsung.com/be/consumer/...WXXN/index.idx?pagetype=prd_detail&returnurl=)

In het begin had ik een MSI GeForce 9500GT in m’n PC , en sloot ik mijn TV aan op mijn grafische kaart via de HDMI kabel , maar op mijn TV kreeg ik geen beeld. Ik dacht toen bij mezelf : ik ga niet nòg eens een nieuwe kabel kopen(DVI-HDMI) , ik ga voor een DVI-HDMI convertertje. Hierop sloot ik mijn HDMI kabel aan , en ook op de juiste HDMI poort op mijn TV maar ook geen beeld.

Ik begon het stilletjes wel beu te worden , dus heb ik even een MSI NX7100GS in mijn computer gestopt en het werkte dankzij de DVI-HDMI adapter :o

Dan terug naar de 9500GT , maar toen wist ik dus dat het niet aan de computer op zich lag , maar eerder aan de grafische kaart. Hierop besloot ik om een Gigabyte R4650OC-1GI te kopen , da’s dus met een Ati HD4650 , ook met HDMI aansluiting. Ook deze grafische kaart aangesloten via gewone HDMI kabel , maar ook hiermee werkte het niet ( wat raar is… )

Laatste alternatief : een andere TV proberen. Ik heb daarom maar mijn hele pc in de living gezet en aangesloten op de Sony Bravia TV en… het werkte direct ! Het ligt dus niet aan de PC , niet aan de grafische kaart , maar dus simpelweg aan de TV!

Iemand die weet hoe ik mijn TV dan correct kan instellen dat het toch werkt?

Mijn systeem :
Computer:
----- Computertype-----Op ACPI x86-gebaseerde PC
----- Besturingssysteem-----Microsoft Windows 7 Ultimate
----- OS Service Pack------
----- Internet Explorer-----8.0.7600.16385
----- DirectX-----DirectX 11.0
-----Moederbord:
----- CPU Type-----DualCore Intel Core 2 Duo E8400, 3000 MHz (9 x 333)
----- Moederbordnaam-----MSI P6NGM-FIH (MS-7366) (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2 DDR2 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN)
----- Moederbord Chipset-----nVIDIA nForce 7150-630i
----- Systeemgeheugen-----3072 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
----- BIOS Type-----AMI (11/15/07)
----- Communicatiepoort-----Communicatiepoort (COM1)
-----
-----Scherm:
----- Video kaart-----ATI Radeon HD 4650 (1024 MB)
----- Video kaart-----ATI Radeon HD 4650 (1024 MB)
----- 3D Acceleratie-----ATI Radeon HD 4650 (RV730)
----- Monitor-----Iiyama ProLite 1902W [19" LCD] (05847M7600622)

Met vriendelijke groeten ,

Joren Vos

jammer dat de dames hier niet mogen antwoorden :o

maar heb je in de hdmi op je tv wel gezegd dat er een computer aanhangt.

jammer dat de dames hier niet mogen antwoorden :o

maar heb je in de hdmi op je tv wel gezegd dat er een computer aanhangt.

En hoe maak ik mijn Samsung dat dan wijs ? :D Als ik het met een oude 7100GS grafische kaart deed , moest ik dat niet doen :eek:

Alvast bedankt voor de hulp =)

heb je in de Tv instelling geen optie om je hdmi toe te wijzen aan....

heb je in de Tv instelling geen optie om je hdmi toe te wijzen aan....

Ik kan HDMI een naam geven , meer niet.
Verder is HDMI 1 de poort voor HDMI-DVI , maar deze geeft geen ander resultaat dan de andere hdmi poort die ik nu gebruik...

Uit de handleiding;
TV / Ext. / AV / Component / PC / HDMI1/DVI / HDMI 2 / HDMI 3
You can choose only those external devices that are connected to the TV. In the Source
List, connected inputs will be highlighted and sorted to the top. Inputs that are not
connected will be sorted to the bottom.

The HDMI IN 1 (DVI) jack can be used to connect a PC.

Kennelijk heb je dus wel een "source" keuze.
Ik heb zelf ook een Samsung (LE40a656) en kan ook maar 1 HDMI aansluiting voor de pc gebruiken.

Uit de handleiding;

Kennelijk heb je dus wel een "source" keuze.
Ik heb zelf ook een Samsung (LE40a656) en kan ook maar 1 HDMI aansluiting voor de pc gebruiken.

Inderdaad , maar 't werkt in geen enkele HDMI poort , zowel niet in 1 , de 2 als in de 3e , en da's juist wat het raar maakt :confused:
Maarja , 't zou theoretisch dus kunnen werken in HDMI(DVI) poort 1 ?

Volgens Samsung wel.

Nope , ik heb hier de tv aangesloten op HDMI/DVI 1 , en ik krijg nog steeds " Geen signaal ".
Overigens al geprobeerd om de firmware te upgraden , maar lukte ook niet. Krijg altijd dat er geen bestand gevonden is ... -,-

PC heropstarten met TV ingeplugd gaat niet , eerst pc en dan pas tv gaat niet , ...

Al bij de ATI Catalyst control center gekeken?

Al bij de ATI Catalyst control center gekeken?

Wel , daar heb ik in gekeken , en schermdetectie zo vaak gedaan , maar hij weigert mijn TV gewoon te vinden. 't Is ook wel raar dat de sony TV vanzelf werd gedetecteerd , en mijn Samsung weer niet ( Samsung... )

't Zit em dus duidelijk aan de TV die wat koppig is ( HDMI poort werkt met externe videoschijf ... )

Staat de Samsung op het juiste kanaal, als je deze wil detecteren in Catalyst center?

Staat de Samsung op het juiste kanaal, als je deze wil detecteren in Catalyst center?

Jazeker , maar 'k heb de fout gevonden : blijkbaar een slechte HDMI kabel , bij mijn externe schijf werkt deze maar voor mijn TV niet ( getest met korte hdmi kabel , en werkte wel goed )

Weet iemand waar ik dan wel een flat HDMI kabel van +- 10m kan kopen , wèl van degelijke kwaliteit ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan