probleem met sata schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel1977

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Hallo,

Ik heb een 500gb sata harde schijf gekocht, met een Sitecom serial ata pci card.

Hele handel ingebouwd maar nu kan ik er niks mee, want de bios ziet hem niet als harde schijf, en windows ook niet, ook niet als ik de floppy erin gehad heb.

Ik heb al van alles geprobeerd, ik heb al gekeken of ik iets met de ubcd kon doen, maar daar heb ik ook niets kunnen vinden.

Ik heb een ecs k7s5a moederbord met een amibios, daar kan ik dus niets vinden over scsi of sata, wel bij de boot sequence trouwens, alleen daar heb ik niets aan als windows er niet opgezet kan worden.

HELP

Voor windows heb je dan wel Sata drivers nodig, anders ziet de windows installatie de drive niet.

Ja dat is met f6 drukken en dan de floppy erin, dat heb ik al gedaan maar nog ziet windows hem niet.

Als ik dat zo lees in de handleiding dan MOET je een Raid-set aanmaken als je Windows nieuw wilt installeren op een schijf die is aangesloten op de PCI-card.
Had je dat al gedaan ?

Met f4 kan ik geen raid set aanmaken omdat ik maar een hdd heb op de sata

edit: ik heb wel de harde schijf geformateerd met de low-level format, en nu ziet windows wel iets maar niet wat ie zien moet, namelijk de harde schijf waar windows op moet.

Laatst bewerkt:
Dus je hebt 1 Sata en een IDE schijf waar de windows op komt ?
Een IDE schijf zou sowieso moeten worden gedetecteerd. Anders is er iets mis met die schijf of Windows. Maar een versie waarmee niet mee geknoeid is zou een IDE schijf probleemloos moeten kunnen aansturen.

misschien een domme vraag maar heb je hier al bij Zoeken op Sata op het forum gezocht (Berichten) ik kom een paar oplossingen tegen daar

Ik had al een paar keer gezocht, maar nog niet echt een oplossing gevonden, maar kan het zijn dat ik een verkeerde floppy heb? Want op de floppy staat iets van promise en mijn sata>ide card is van sitecom

nee geen IDE maar alleen de sata
Door een eerder antwoord was ik een beetje van de wijs gebracht, het gaat hier dus om 1 Sata schijf waar Windows op moet komen.
Of mis ik nog iets ?

Op de floppy hoeft geen Sitecom te staan, grote kans dat zij het ook elders inkopen. Maar ik denk dat je beter Sitecom even kunt bellen/mailen, misschien hebben zij de oplossing zo voorhanden.

Probleem opgelost, ik heb met nlite een nieuwe cd gemaakt met de driver voor de sata card, en windows zag hem gelijk.:thumb:

Ideaal dat slipstreamen:thumb:;):D

Mooi dat het is opgelost, maar ik zou Sitecom toch eens inlichten. Want het is natuurlijk niet handig om drivers mee te leveren die om één of andere reden niet werken.

Het lag niet aan de driver van sitecom, want die werkte gewoon.
Ik had een floppy bij mijn neef gecopieerd, maar dat bleek een verkeerde driver te zijn, toen ik de driver van sitecom op de cd van windows gestreamd had was het zo gepiept.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan