probleem met Save as... macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

abracadaver909

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2011
Beste Helpmij-ers,

Ik heb een excel bestand gemaakt (bezetting_leeg.xls) met enkele macro's erin verwerkt. Eén ervan moet het bestand opsland met een bepaalde naam en waarde. Deze ziet er als volgt uit:

Code:
Sub Bezetting_opslaan()
' Slaat de bezetting op inclusief datum 1e ochtenddienst (cel F3).

Dim ThisDate As String

ThisDate = Range("F3").Value

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="Bezetting " & ThisDate & ".xls", FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False

End Sub

Bij mij op het werk werkt dit op 1 pc zoals ik het bedoelde, namelijk: opslaan als bezetting [datum uit F3].xls.
Echter bij een andere pc krijg ik de melding dat dit bestand al in gebruik is. Als ik het bestand zonder macro opsla met een andere naam (bezetting2) en dan opsla met de macro, lukt het wel... Vreemd.

Ook wil ik het voor elkaar krijgen dat het nieuwe bestand naast de "originele" wordt opgeslagen. Elke gebruiker van dit bestand heeft een eigen map dus moet het ook in elk van die mappen op te slaan zijn. Ook hier geldt weer dat het bij de ene pc wel werkt en bij de ander wordt het automatisch in Mijn Documenten geplaats.

Kortom:

- Opslaan geeft melding dat het bestand al in gebruik is;
- Opslaan gebeurt niet automatisch in dezelfde map waar het "origineel" in staat.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Bij voorbaat dank,

Chris Verschoor

Beste Helpmij-ers,

Ik ben (vrees ik) iets te voorbarig geweest met de vraag op dit forum.
Na enig speurwerk Kwam ik de oplossing tegen!

Deze ziet er als volgt uit:
Code:
Sub Bezetting_opslaan()
' Slaat de bezetting op inclusief datum 1e ochtenddienst (cel F3).

Dim ThisDate As String

ThisDate = Range("F3").Value

ActiveWorkbook.SaveAs ThisWorkbook.Path & Application.PathSeparator & "Bezetting " & ThisDate & ".xls"

End Sub

Hierbij is deze thread dus opgelost en sorry voor de overlast!

Met vriendelijke groet,

Chris Verschoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan