probleem met scart-schakelaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

jscholtens

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Beste Helpmij!
Wat fijn dat ik naast computer problemen, ook hier terecht kan voor tv/dvdspeler problemen!
Het gaat om het volgende:

Onze tv heeft 1 scart-ingang en we hebben drie apparaten die we hier op aangesloten willen hebben, namelijk de X-box, een dvd-recorder en een dvd-speler (omdat we vaak tegelijk willen opnemen en dvd kijken). Nu heb ik een scartbox met 3-weg schakelaar gekocht bij de Mediamarkt (merk=Alecto) en dat werkt prima, maar alleen als maar 1 van de apparaten aanstaat. Als er meerdere tegelijk aanstaan (bijvoorbeeld de dvdspeler en de dvd-recorder, als ie opneemt), dan zie je de beelden door elkaar heen. Wat kan ik hier aan doen? Welke (duurdere?) scart schakelaar kan ik beter aanschaffen?

Bedankt voor de hulp!

Groeten, Jorien

Is dit de Alecto met echte (rode) schakelaars erop? Of zonder schakelaars?
In dat laatste geval is het een z.g. scart hub, en die gooit inderdaad alle signalen van aangesloten apparaten (zodra die aan staan) door elkaar.
In het eerste geval zou alleen het signaal van de scartkabel die ingeschakeld staat moeten worden doorgegeven....

Check ook even of de uitgaande kabel (naar tv) echt op de uitgaande poort zit... anders gaat het ook mis...

Laatst bewerkt:
Het is zo één met rode schakelaars. En de beelden gaan door elkaar als ik maar één rode schakelaar ingedrukt heb. Alsof ondanks de rode schakelaars hij toch signaal van de andere scartkabels oppikt!
En er zit maar één scart-ingang op de tv (als je dat tenminste bedoelt), dus daar zit de scart-box in...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan