Situatie:
Ik heb een doorlopend formulier waarbij ik met behulp van de query "Openstaande Service Mails" kan zien welke klanten nog een email moeten krijgen.
Door op de knop "Verstuur service mails" te klikken wordt een Loop opgestart om alle e-mailadressen in het formulier te kopiëren naar een e-mailbericht.
Ook is er al een standaardonderwerp en tekst geschreven... Dit werkt allemaal naar behoren maar nu mijn probleem:
het scheidingsteken voor de e-mails is nu een komma ( , ) maar in Outlook werkt alleen een puntkomma ( ; ) als scheidingsteken voor e-mailadressen.
Ik heb geen zin om altijd handmatig de komma's te vervangen door puntkomma's. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik heb een doorlopend formulier waarbij ik met behulp van de query "Openstaande Service Mails" kan zien welke klanten nog een email moeten krijgen.
Door op de knop "Verstuur service mails" te klikken wordt een Loop opgestart om alle e-mailadressen in het formulier te kopiëren naar een e-mailbericht.
Ook is er al een standaardonderwerp en tekst geschreven... Dit werkt allemaal naar behoren maar nu mijn probleem:
het scheidingsteken voor de e-mails is nu een komma ( , ) maar in Outlook werkt alleen een puntkomma ( ; ) als scheidingsteken voor e-mailadressen.
Ik heb geen zin om altijd handmatig de komma's te vervangen door puntkomma's. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Code:
Private Sub knpVerstuur_service_mails_Click()
Dim rst As DAO.Recordset
Dim strEmailAddress
Set rst = CurrentDb.OpenRecordset("qryOpenstaande Service Mails")
Do Until rst.EOF
strEmailAddress = strEmailAddress & rst("emailadrs") & ", "
rst.MoveNext
Loop
strEmailAddress = Left(strEmailAddress, Len(strEmailAddress) - 1)
strSubject = "Onderwerp"
strEmailMsg = "Geachte heer/mevrouw," & vbNewLine & vbNewLine & _
"Tekst regel 1" & vbNewLine & _
"Tekst regel 2" & vbNewLine & vbNewLine & _
"Met vriendelijke groet," & vbNewLine & vbNewLine & _
"Naam"
DoCmd.SendObject , , acFormatRTF, , , strEmailAddress, strSubject, strEmailMsg, True, False
rst.Close
Set rst = Nothing
End Sub