probleem met shlddrv.vxd

Status
Niet open voor verdere reacties.

deKIKker

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2001
Hallo allen,

Tijdens het opstarten van mijn win98 se krijg ik tegenwoordig de fout melding dat een apparaatbestand niet kan worden gevonden.
Ik moet het prog. opnieuw installeren of verwijderen.
Het gaat dus om shlddrv.vxd, maar bij wat voor programma dit bestandje hoort staat er niet bij.
Verder staat er "druk een toets enz" en dan gaat het opstarten gewoon verder.
Alles werkt verder ook gewoon (zover ik kan zien ...).
De fout melding krijg ik heel in het begin bij het opstarten, dus wanneer het opstartscherm (bewegende balk) nog ik beeld is.
Ik heb gezocht op google, maar daar krijg ik alleen spaanstalige uitleg, en je snapt het al, ik ken geen spaans.
Wie kan mij hiermee helpen.

Bedankt alvast.

Andre

eerst backup maken van register.
In regedit zoeken naar shlddrv.vxd.
Deze verwijderen...

Wees wek voorzichtig met het werken hierin.

Dan zou je de fout melding niet meer moeten krijgen..

Groet.

Ik vind het vreemd dat ik over shlddrv.vxd niks kan vinden, al gescand op virussen en spyware?

Hallo Gezina,

Ik heb mijn computer daar al op nagekeken, niks gevonden.
Als je zoekt met google vindt je wel een paar verwijzingen, maar die zijn in het spaans, daar kan ik niks mee.
Ik snap er ook niets van, het gaat om een of ander apparaatbestand.
Nieuwe hardware zoeken gaf ook geen oplossing, in apparatenbeheer (configuratiescherm) staat alles goed, geen kruizen (geel of rood).
Ik blijf zoeken maar mijn kennis is bijna uitgeput.

Andre

Ik ben er uit, het had te maken met het antivirusprogramma Panda.
Door het stoppen met de installatie van Panda, ik heb Norton op mijn PC staan, is waarschijnlijk het bestandje gewist.
Ik heb Panda weer tot zo ver geinstalleerd, weer onderbroken, en daar stond opeens het bestandje weer in in windows/system, raar maar waar.
Het probleem is dus opgelost, bedankt allen voor de raad en daad.

Andre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan