probleem met Sitebuilder

Status
Niet open voor verdere reacties.

alan49

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Wie heeft ervaring met Sitebuilder, een programma waarmee men zonder kennis van html toch
als leek websites mee kan maken? Ik heb een maand geleden een hostingpakket gekocht bij Mihosnet. Voor een kleine meerprijs krijg je er Sitebuilder bij, en kan je dus op relatief eenvoudige wijze je eigen website bouwen in 5 stappen.
Ik zit met het volgende probleem: ik heb mijn site gebouwd en getest in Mozilla Firefox. Als ik echter mijn site test in I.E. dan verschijnen sommige paginas veel te breed (met schuifbalk onderaan en overbodige witruimte aan de rechterkant). In Firefox past alles precies (geen schuifbalk onderaan - op geen enkele pagina), maar in I.E. zijn sommige paginas dus onnodig breed (met schuifbalk onderaan). Het eigenaardige is dat dit probleem in I.E. zich maar voordoet bij sommige paginas, bij andere paginas verschijnt er dan weer geen schuifbalk en past de inhoud precies, zoals bij Firefox.
Ik heb naar de helpdesk gemaild over dit probleem, maar daar krijg ik antwoorden in de zin van "elke browser interpreteer html anders", hetgeen ik natuurlijk ook wel weet. Mijn probleem is: hoe krijg ik die schuifbalk (veel te brede pagina) weg in I.E. en waarom gebeurt dit alleen bij sommige paginas? Weet iemand raad?

Gewoon de bewuste pagina's iets smaller maken.
Kan zijn dat div's met bodrer en margin of padding worden ingegeven.
IE zet deze buiten en FF binnen,
dus totale breedte is anders.

:cool:

Peter,
bedankt voor jouw reactie. Ik ben echter een leek en ik vrees dat ik niet alles begrijp wat je zegt. Wat zijn "div's" en hoe ga ik concreet te werk om die bewuste paginas te versmallen?
Het enige wat ik terugvind zijn geavanceerde "font - Taginstellingen", waar ik de "opvulling" en de "marge" procentueel of in pixels kan instellen (links, rechts, top, beneden). Maar ik heb daar nooit iets ingevuld, bij geen enkele pagina.Toch geven sommige paginas in IE en FF hetzelfde resultaat (dus niet te breed), maar andere weer niet (te breed in IE).
Met vriendelijke groet

Alan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan