Probleem met Skype en webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb mijn HP Pavilion 20 opnieuw geïnstalleerd. Als ik Skype opstart krijg ik binnen Skype alleen een zwart scherm, ik kan niet bij instellingen e.d. Waarschijnlijk is dit omdat mijn ingebouwde webcam niet wordt herkend, ook niet met de Windows-app Camera. Wie kan mij helpen?

Inmiddels wel beeld gekregen met het p[rogram Cyberlink YouCam, dus de camera doet het wel. Ik krijg dus alleen Skype niet gestart.

Kan dit verplaatst worden naar de juiste sectie?

Laatst bewerkt:
Dank voor de suggesties, maar ik kom Skype niet in. Het blijft een zwart scherm in Skype.

Verplaatst naar Andere Software

Hallo

Zo goed als alle h.p. p.c.'s worden geleverd met een recovery partitie.

Blijkbaar werd er 1 of meerdere drivers (chipset / device) niet , of niet korrekt geinstalleerd tijdens het herinstalleren.

Eventueel kijken of je deze zelf manueel kunt installeren.

Mits dit een al iets ouder , en een a.i.o. p.c. is , dien je op te letten , mocht je ooit een ander , niet origineel bijgeleverd o.s. willen installeren.

Peter

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage zwart beeld.docxWebcam problemen in aanvulling op @Peter

Ondervindt u een van de volgende problemen:

• Webcam werkt niet met Skype
  • Het scherm is zwart, leeg of donker op Skype
  • Skype-fout (geen webcam gevonden) / camera niet herkend door Skype)
  • Webcam-microfoon werkt niet
Als dit het geval is, kunnen de volgende stappen nuttig zijn. Raadpleeg bovendien ons artikel over probleemoplossing voor webcams voor verdere hulp.
  1. Installeer het webcamp opnieuw (zie de stappen in het artikel over probleemoplossing voor webcams voor hulp)
  2. Schakel alle toepassingen uit die de webcam mogelijk gebruiken
  3. Schakel camera in BIOS in
  4. Camera gecontroleerd in apparaatbeheer
  5. Bijgewerkt webcam / video / BIOS-stuurprogramma
  6. Systeemherstel
  7. Instellingen wijzigen op Skype (klik op Extra> Instellingen> Video-instellingen)
  8. Update Skype naar de laatste versie
  9. Verwijder de Skype-software en installeer deze opnieuw
Als deze eenvoudige stappen uw probleem niet oplossen, biedt de Skype-ondersteuningssite aanvullende richtlijnen. Voor webcam-specifieke problemen kunt u deze Skype-link gebruiken, en voor webcam / video-ondersteuning klikt u hier.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan