Probleem met slaapstand

• Onderwerp starter Onderwerp starter YaVe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

YaVe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Hallo,

Ik heb vista nu enkele dagen tot hier toe nog niet echt veel problemen gehad en dus ben ik redelijk tevreden.

Ik heb wel een probleem met de slaapstand telkens ik de pc in slaapstand zet dan gaat hij nniet meer aan.
Ik druk dan op mijn toetsenbord of op mijn mijs en de pc begint weer te draaien (mijn toetsenbord en muis springen ook weer aan) maar voor de rest gebeurd er niets. Ik blijf een zwart scherm behouden. en dus moet ik dan altijd op de reset knop duwen.

Kan iemand mij hierbij helpen?
Zou het aan vista liggen of ligt het probleem gewoon bij mijn pc?

groeten en dank u

Mijn ervaring is, dat Vista's slaapstand verre van stabiel is.
Van de ongeveer 10 x dat de pc in de slaapstand gezet wordt,
is het zeker 3 maal de boel resetten om
Vista weer opgang te krijgen.
Een echte oplossing ben ik ook nog niet tegengekomen.

Arend

Wat je zou kunnen doen, is bij de geavanceerde functies van de schermbeveiliging, je standaard optie veranderen van Slaapstand naar gewoon Afsluiten. Rechtermuisknop op Bureaublad en dan Aan persoonlijke voorkeur aanpassen > Schermbeveiliging > Energieinstellingen wijzigen > Functie kiezen: bijv gebalanceerd > De schemainstellingen wijzigen > Geavanceerde energieinstellingen wijzigen > Daar kun je bij aan/uitknop en deksel de functie veranderen. Je kan ook bij optie van Wachtwoord vragen bij uit Slaapstand komen de optie nee aanklikken.

Hoop dat je hiermee iets kunt.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan