probleem met smartcard / cardreader Fujistu Scaleo P op achterkant staat P2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank51

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Goedemorgen,

Heb voor mijn zoon een fujitsu scaleo p2 Dual quad pc voorzien van windows 7 op lege hd.

op zich werkt ie lekker, alleen ik krijg met geen mogelijkheid de smartcard / cardreader of te wel dat apparaatje waar je een sd kaartje uit je fototoestel in moet doen.

Is dit een driver probleem?? via apparaatbeheer zie ik generic 2.0 usb divice werkt correct ik heb er ee n sd en sdhc kaartje ingestopt maar beide werken niet.

En als ik bij de services kijk (via msconfig) dan zie ik bij smartcard status: gestopt ik kan deze met geen mogeliijkheid op actief zetten.

Heeft iemand een handreiking?

Kijk eens in Schijfbeheer (= diskmgmt.msc ) of daar 4 schijven te zien is in het onderste deelvenster die de kaartlezer zou moeten voorstellen. Mogelijk zónder schijfletter erbij.

Staat er niets, dan is blijkbaar de kaartlezer niet goed geïnstalleerd. Zonder serienummer van de Scaleo is het niet mogelijk om drivers te downloaden/vinden op de fujitsu support-site, dus zul je zelf even moeten gaan kijken met het serienummer in de hand. Overigens zul je drivers nodig hebben die van Vista of hoger zijn, van XP lijkt me niet handig/niet werkbaar.
Overigens zegt de kaartlezer handleiding dat (voor XP en Vista) er geen drivers nodig zijn, dus dat MS daar al werkende drivers voor (mee-)levert. Dat zou dan (lijkt mij) ook bij W7 het geval moeten zijn.

link
in het keuzemenu:
Desktops -> Overige modellen Desktops -> SCALEO -> SCALEO P2
en dan het serienummer invullen.

De handleidingen zijn wel te vinden: link
Lijkt mij dat (qua moederbord/chipset) het volgende van toepassing is:
MSI MS-7504PV met NVIDIA GeForce GT120 of NVIDIA® MCP73PV

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank voor snelle reactie

via schijfbeheer ziet hij de drives, en ook in Windows verkenner.

Als ik bij de site mijn serienummer yshto16387 intype geeft hij volgende melding: Er zijn geen drivers of updates beschikbaar voor het geselecteerde product.

Ik moet nog ff verder graven.

Op de eerste link, zonder door te klikken, en dan het serienummer ingevuld kom ik uit op: Product: SCALEO Pi 2533 Serial-/Identnumber: YSHT016387
Als ik naar dat type blader via het keuzemenu vind ik alleen drivers voor XP en de kaartlezer werkt blijkbaar zonder driver in XP, dus zal in Vista/W7 etc. wel hetzelfde zijn.

Hier op het forum kunnen we (zoals je zelf al had geconstateerd) inderdaad waarschijnlijk niets voor je betekenen, omdat de hardware in Windows blijkbaar al goed werkt, nu.
Wél zou je kunnen overwegen een nieuwe interne of externe kaartlezer aan te schaffen, om kapotte kaartlezer uit te kunnen sluiten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan