probleem met snelheid van netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

freekdl

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Hallo

heb een vervelend probleempje met de snelheid tussen mijn 2 pc's..
Het doel is gewoon om grote bestanden vanop mijn download pc die 24/7 draait,
naar mijn laptop te kunnen kopiëren tegen de maximumsnelheid van mijn apparatuur.

Ik heb dit vroeger ook reeds gedaan, maar dan op een andere manier. ik had 1 oude P2 laptop die win 98 draaide en dezelfde desktop (xp home) die ik nu weer probeer te gebruiken. De desktop was toen wel via kabel aan mijn draadloze netopia router gekoppeld, omdat die toch vlakbij stond. Daarop had ik op de desktop een ftp server geïnstalleerd en op de laptop een ftp cliënt. Toen ik op die manier begon te kopiëren, ging dat tot mijn grote verbazing tegen de maximumsnelheid van mijn ADSL verbinding (ongeveer 450 kbps).

Enkele dagen geleden wou ik dus hetzelfde bereiken met dezelfde desktop die nu verbonden is met een d-link usb ontvanger (haalt dezelfde snelheid als ik rechtstreeks van internet download, en is ook verbonden aan 11Mbps) en een nieuwe laptop met vista, met ingebouwde draadloze ontvanger, die apart ook dezelfde snelheid haalt.
Deze keer heb ik via windows een draadloos thuisnetwerk ingesteld ipv een ftp server/client, zodat ik ook printers zou kunnen delen, maar als ik iets probeer te kopiëren gaat dat slechts tegen 15% van mijn netwerksnelheid!!

heb enkele screenshots genomen via de laptop:

op bovenstaande foto vind ik 2 dingen nogal raar, heb ze in het rood omcirkeld..

1) ik weet zeker dat de harde schijf in mijn desktop sneller gaat dan de snelheid die op de screenshot aangegeven wordt, zoals eerder gezegd, heb in het verleden reeds hogere snelheden gehaald..

2) bij netwerk staat 1 mbps als snelheid, terwijl mijn downloadsnelheid anders 11 mbps is?

Op deze foto staat dan wel de normale snelheid:

Ik hoop dat iemand een idee heeft over wat er verkeerd kan zijn. Hopelijk een verkeerde instelling hier of daar, maar ik vrees dat het eerder een vista probleempje is.

Heb niet veel informatie gevonden via Google, enkel een post op een ander forum, maar ik weet nie of ik die hier zomaar kan zetten.

Alvast bedankt om dit te lezen en hopelijk weet iemand raad..

Ps: nog een klein vraagje, is het normaal dat mijn internet enorm traag gaat op de ene pc (pagina laden duurt soms 10-20 seconden, foto van 30kb uploaden nog langer), als ik via de andere pc een downloadprogramma gebruik? meerbepaald torrents, maar de snelheid is nooit hoger dan 80kbps

Laatst bewerkt:
(haalt dezelfde snelheid als ik rechtstreeks van internet download, en is ook verbonden aan 11Mbps).

Denk dat de 11Mbps de boos doener is. Dit is de snelheid voor type B en niet G.

Welk merk en type router heb je. Dat meer duidelijkheid geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan