probleem met sneltoetsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

atalanta

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2003
Hallo allemaal,
Ik heb een Packard Bell Easy Note VX laptop. Bij aflevering was hij voorgeprogrammeerd met Windows ME. Rechtsboven op het toetsenbord zitten twee knoppen die rechtstreeks toegang geven naar resp. Internet Explorer en Outlook expres.
Nadat k Windows ME heb verwijderd en Windows XP home heb geinstalleerd, werken deze knoppen niet meer. Packard Bell (NEC computers) wil mij niet helpen omdat ik door de installatie van XP mijn rechten op hulp en garantie heb verspeeld. Weet iemand hoe ik die twee sneltoetsen (of hoe ze ook heten mogen )
weer aan de praat te krijgen? Groetjes.

de knoppen zelf weten niet dat ze een functie moeten inschakelen dus de software die het keybord aanstuurt, moet geprogrammeerd worden. Het is even zoeken, maar kijk binnen apparaatbeheer of er iets van een naam te vinden is voor het keybord en ga vervolgens op zoek naar de map waarin de stuurprogramma's staan. In die map zal dan mogelijk ook een .exe of zo zitten die je kan openen om het keybord te programmeren.
Bovenstaande is minder logisch dan :
klik op het keybordicoontje op de Windows taakbalk, dan kom je mogelijk al in een keybordsoftware-achtige omgeving waar je gebeurtenissen aan knoppen kan koppelen.

Een andere, minder leuke situatie zou kunnen zijn dat Packard Bell zelf een progje heeft geleverd bij Windows ME (op de meegeleverde CD of diskette) en dat het progje alleen onder ME werkt.
Je zou de CD / diskette eens kunnen uitmelken. ALS je het aantreft en het wil zich niet onder XP laten installeren, biedt wellicht de site van PB nog soelaas, misschien kun je daar een update voor xp downen......... ?

Laatst bewerkt:
als ik de link van Patrick bekijk dan meen ik 2 mogelijke drivers te zien bij keybord, dus proberen kan je het altijd. (drivers voor Win2K)

Hartelijk dank

Op weg geholpen door Patrickt en Pasja heb ik het bestand:
NEC Note keyboard with One-touch start buttons 5.00.2195.4 [Win2000]
gedownload en geinstalleerd en met 100% resultaat !!
Alle knoppen werken weer als een zonnetje.
Mijn eerste vraag in dit forum heeft gelijk het probleem opgelost waar ik al maanden mee worstelde. Nogmaals dank en groetjes.Atalanta

We zijn blij dat je Helpmij zo positief heb ervaren.
Welkom!!

Greetz Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan