probleem met Sony Handycam

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo, Geen idee of dit een vraag is voor helpmij, maar ik probeer het gewoon :)
Ik heb al een tijd een Sony Handycam type DCR-TRV17E (DV cassettes).
Deze heeft altijd prima gewerkt. Nu ben ik een aantal maanden geleden verhuisd en de camera heeft al die tijd ongebruikt in een doos gelegen.
Vandaag heb ik de accu weer opgeladen en wilde ik de camera gebruiken, maar al mijn DV tapes die ik er in doe, geven geen beeld en geluid meer (alleen een blauw scherm)
het schermpje is verder in orde, want ik kan als ik hem op Camera stand zet, alles gewoon zien en ook het setup menu werkt goed.
Als ik ga opnemen op een van de cassettes, dan gaat wel de tijd lopen en zie ik ook gewoon op het scherm mijn beeld, maar als ik daarna terugspoel en afspeel, blijft het scherm leeg en de speaker stil.
Heeft iemand een idee waardoor dit gekomen kan zijn? De cam is niet gestoten of gevallen, maar heeft alleen lang stilgestaan; zo'n maand of 8.

Een maand of 8 mag deze problemen niet veroorzaken. Wanneer je opneemt, zie of hoor je het tapeje(DV) dan wel draaien? Hetzelfde geldt voor het door- en terugspoelen.

Groeten

Ik hoor inderdaad alles gewoon werken. Kan de tape ook voor en achteruit spoelen of afspelen. Ik hoor wel dat de tape dan gaat lopen, maar het valt me op dat ook de tijd die normaal aangeeft hover je op de tape bent, ook niet weergegeven wordt.
Verder geen foutmelding of zo. Tape kan er ook gewoon uit en is onbeschadigd. Andere tapes geven hetzelfde probleem.

En zie je dan het beeld op het schermpje of op de TV? Indien dit het schermpje is, heb je de TV al geprobeerd om beeld te krijgen ?

Ik heb zowel in de viewfinder als op het grote scherm alleen blauw beeld met de info (play, datum etc). Als ik opneem zie ik in de viewfinder wel gewoon het huidige beeld, maar het komt niet op tape terecht lijkt het.
Ik heb vandaag eerst maar eens een DV reinigingstape besteld, want deze zijn bijna nergens meer te koop bleek vandaag.
Misschien dat de koppen reinigen iets verandert.

Of misschien toch een defectje? Het klinkt wel een beetje zo. Alle instellingen in de camera al nagelopen ?

Of misschien toch een defectje? Het klinkt wel een beetje zo. Alle instellingen in de camera al nagelopen ?

Ja. Alles nagelopen en zelfs al naar fabrieksinstellingen teruggezet. Heb ook inmiddels 5 andere DV bandjes geprobeerd met opnamen maar geen van allen doet het meer. Dus kan idd defect zijn. Maar ik waag er nog een reinigingstape aan voor een tientje. Repareren is voor zon ding nl niet meer de moeite omdat ze niets meer waard zijn.

Nee, de reperatiekosten zullen misschien wel hoger zijn dan de kosten tegenwoordig voor een DVcam. Succes ermee in ieder geval! Ik hoop voor je dat hij het gaat doen na het reinigen. Laat het even weten aub.

Ik heb vanmiddag mijn reinigingscassette binnengekregen en 2x laten lopen en het beeld is nu weer perfect. :)
Wel vreemd, want normaal gesproken hoort hij een waarschuwing te geven wanneer de koppen vuil zijn. Maar misschien dat dat alleen werkt bij beginnende vervuiling en niet als er helemaal geen beeld meer is.
Maar in ieder geval bedankt voor je meedenken. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan