probleem met spellen spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eelcovandijke

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2005
Hey,

Ik heb vorige week een nieuwe computer gekocht. Een imedia 2955, 80gb, 512 mb werkgeheugen en met grafische adapter on board. De grafische adapter heeft een geheugen van 64 mb.

Maar nu het probleem. Als ik games wil afspelen gaat dit echt enorm traag en schokkerig. En ook films afspelen levert problemen op. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit zou kunnen verhelpen??

Groeten Eelco

Hoeveel geheugen is er dan nodig om spellen zoals Pro Evolution Soccer 4 te spelen? En kan je andere videokaart er gewoon insteken? En zo ja, valt dat je garantie van je computer niet weg omdat je de kast hebt opengemaakt?

Groeten eelco

Je moet bij het spel even naar de systeem eisen kijken wat het spel nodig heeft ,en ja je kan zo een nieuwe kaart met 128mb of 256 mb er insteken ,wel in je bios de onboard kaart uitzetten.

Geplaatst door eelcovandijke
Hoeveel geheugen is er dan nodig om spellen zoals Pro Evolution Soccer 4 te spelen? En kan je andere videokaart er gewoon insteken? En zo ja, valt dat je garantie van je computer niet weg omdat je de kast hebt opengemaakt?

Groeten eelco

Afhankelijk van je processor moet je machine dit spel makkelijk kunnen draaien. heeft namelijk maar 32 MB aan videokaart nodig.

Afhankelijk van wat voor films en spellen je wil spelen moet je kijken of je systeem toereikend is.
Ik doe al jaar en dag met een 64 MB videokaart maar ik speel dan ook geen spellen als Fear en Doom 3 of nieuwer

Maar als het dan niet aan mn videokaart ligt, dan zou het dus aan mn processor moeten liggen. Maar aangezien het pas nieuwe computer is, en pes 4 op mn vorige computer(pentium 3) wel goed draaide, kan het daar toch niet aan liggen?

je draait de spellen onder wine ofwat?
Het kan bv ook met de driver van de grakka te maken hebben als ik bv de nv driver gebruik dan spelen de spelletjes ook shokkering als ik daarintegen de nvidia driver gebruik gaat alles vlot

uuh ik ben niet zo'n ster op computer gebied... Kan je even uitleggen wat je met wine en dergelijke bedoelt? en waar kan je dat instellen met wat je het afspeelt??

eelco

ik denk als je nog niet van wine gehoort hebt je post dus ergens verkeerd staat als je hier je probleem aankaart denken alle mensen hier dat het over een linux probleem gaat, als je windows games onder linux wilt spelen heb je dan ook meestal wine nodig;

of winex (kan je ook games mee spelen die directx gebruiken...

Geplaatst door eelcovandijke
Maar als het dan niet aan mn videokaart ligt, dan zou het dus aan mn processor moeten liggen. Maar aangezien het pas nieuwe computer is, en pes 4 op mn vorige computer(pentium 3) wel goed draaide, kan het daar toch niet aan liggen?

Lijkt me ook niet.
Vermoedelijk is het een software probleem
Welk besturings systeem gebruik je?
heb je al gescanned op Virussen en Spyware ?
(is denk ik ook de eerste keer dat dat gevraagd word in de linux sectie :))
update je video kaart drivers eens.

Ik ga er vanuit dat je Windows XP gebruikt en dat deze vraag in de verkeerde sectie staat.

Hmm sorry mensen, sta inderdaad verkeer hier zie ik... Ben nieuw hier dus vandaar;)
ik gebruik inderdaad windows xp. Maar het probleem doet zich bij meerder spellen voor. Zitten geen virussen op computer(volgens Norton) en ook de spyware hou ik goed bij. Kweet echt niet wat ik eraan moet doen....
Maar ik zal maar ff verder gaan in het goede forum.

Het spel wat ik onder andere probeer te spelen is Pro Evolution Soccer 4. Dit spel heeft maar 32 mb aan grafische kaart nodig, terwijl ik 64 mb heb.... Dan ligt het toch niet aan mn grafische kaart?
Op mijn vorige computer deed dit spel het wel goed. Als ik de videokaart van mijn oude computer in mijn nieuwe zet, dan zou het toch opgelost moeten zijn?

Is het al ergens vermeld welke videokaart je hebt?
Want nvidia en ati zijn namelijk de grootste en sommige spellen werken alleen met nvidia en ati goed.

ik weet niet wat voor video kaart ik heb. Die zat er gewoon al in, en kweet niet waar ik kan zien welke het is. Maar ik heb bij alle spellen die ik installeer hetzelfde probleem; Langzaam en schokkerig. Mijn vraag is alleen of het opgelost zou zijn, als ik andere videokaart ga gebruiken, of dat het toch een andere oorzaak heeft...

Ik heb dat programmatje gedownload. Ik heb een "VIA/S3G Unichrome Pro IGP (64 mb) videokaart.

kan opgelost zijn met een fatsoenlijke videokaart probeer je oude eens die is meschien beter. Want zo'n via s3 videokaart van 64 mb is niet echt bedoelt om te gamen eigenlijk gewoon om dvd's te spelen etc.

kan een probleem zijn met openGL, update eerst je drivers is van je videokaart en als het dan nog zo is dan stuur ik je OpenGL 2 op.mail me dan eens. Geld trouwens voor iedereen hier, als je openGL nodig hebt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan