Probleem met standaardprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassist

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2012
Beste mensen,

Gisteren wilde ik een normaal .EXE bestandje openen. Ik was een beetje aan het rotzooien en klikte op openen met kladblok. Nu kan ik alle programma´s op mijn computer alleen nog maar openen via kladblok of andere programma´s en niet meer zoals normaal. Zelfs systeemherstel kan hij alleen uitvoeren in kladblok. Weet iemand hoe ik dit kan terugdraaien? Alvast bedankt!

Hallo Bassist.
Kan het op deze manier. Je hebt het 1e gedaan. Nu herhalen. Ik hoop voor je dat dit kan.
Soms willen mensen wel eens even met Kladblok kijken naar een bestand mede omdat het niet altijd na te gaan is waar het mee geopend dient te worden of voor andere redenen. Als u dan in de Verkenner dubbel op een bestand drukt word die vaak geopend met een ander programma dan de kladblok. Dit kunt u zelf ook anders doen, maar hoe? Dat staat hieronder beschreven, let wel op dat u niet te snel doorgaat.
1.Druk met de rechter muisknop op het bestand en kies dan voor Openen met....
2.Kies voor Kladblok en het bestand word geopend.
3.Indien het er niet tussen staat kies voor Programma kiezen.
4.In het volgende venster drukt u dan 1x op Kladblok.
5.Zet indien aangevinkt het vinkje uit bij Dit type bestand altijd met dit programma openen.
6.Druk op OK.

Mocht u per ongeluk te snel gegaan zijn en stap 5 niet toegepast hebben dan kan het zo zijn dat voortaan het soort bestand altijd geopend word met kladblok. Herhaal dan stap 1 tot en met 6 en selecteer het juiste programma en dan bij stap het 5 vinkje aan

Is dit wat.;)

Hallo Bassist.
Kan het op deze manier. Je hebt het 1e gedaan. Nu herhalen. Ik hoop voor je dat dit kan.
Soms willen mensen wel eens even met Kladblok kijken naar een bestand mede omdat het niet altijd na te gaan is waar het mee geopend dient te worden of voor andere redenen. Als u dan in de Verkenner dubbel op een bestand drukt word die vaak geopend met een ander programma dan de kladblok. Dit kunt u zelf ook anders doen, maar hoe? Dat staat hieronder beschreven, let wel op dat u niet te snel doorgaat.
1.Druk met de rechter muisknop op het bestand en kies dan voor Openen met....
2.Kies voor Kladblok en het bestand word geopend.
3.Indien het er niet tussen staat kies voor Programma kiezen.
4.In het volgende venster drukt u dan 1x op Kladblok.
5.Zet indien aangevinkt het vinkje uit bij Dit type bestand altijd met dit programma openen.
6.Druk op OK.

Mocht u per ongeluk te snel gegaan zijn en stap 5 niet toegepast hebben dan kan het zo zijn dat voortaan het soort bestand altijd geopend word met kladblok. Herhaal dan stap 1 tot en met 6 en selecteer het juiste programma en dan bij stap het 5 vinkje aan

Is dit wat.;)

Manamana, bedankt voor je reactie.
Het is inderdaad het probleem dat mijn computer de exe. bestanden alleen met één programma opent, maar ik kan het vinkje zoals aangegeven bij stap vijf niet meer afvinken. hij staat in het donkergrijs zodat hij op slot staat.

Ik dacht, misschien moet ik het standaard programma van windows selecteren, is die er? en zo ja, welke is dit?

Manamana, bedankt voor je reactie.
Het is inderdaad het probleem dat mijn computer de exe. bestanden alleen met één programma opent, maar ik kan het vinkje zoals aangegeven bij stap vijf niet meer afvinken. hij staat in het donkergrijs zodat hij op slot staat.

Ik dacht, misschien moet ik het standaard programma van windows selecteren, is die er? en zo ja, welke is dit?

Die exe bestanden moet je openen als administrator. Heb je dat gedaan of lukt dat niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan