probleem met synchronisatie van database

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcello500

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Van school heb ik de opdracht gekregen om 2 informatiesystemen op verschillende locaties eens per dag met elkaar te laten synchroniseren. Het probleem is dat de synchronisatie automatisch moet gebeuren dus er mag geen mens aan te pas komen. Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

Alvast bedankt

Automatische synchronisatie

De optie replication heb ik gevonden. Ik heb hier ook mee getest en het werkt perfect. Nu is alleen nog de vraag hoe ik dit eens per dag (bijvoorbeeld 3:00 s' nachts) automatisch kan laten doen.

Het is voor school, dus ik ga het niet voorzeggen. Google is je vriend!
Je wilt dus iets elke dag op een vaste tijd uitvoeren, ga daar meer eens op zoeken.
Even voor alle duidelijkheid: HelpMij is niet bedoeld om je huiswerk te maken!

Synchronisatie access database

Het hoeft ook niet voorgezegt te worden, maar een stap in de goede richting zou fijn zijn.
Waarom zou ik mijn probleem niet mogen melden, een probleem is een probleem toch of het nou voor school of voor je werk is.

Voorbereiding

Wat ik al vooraf gedaan heb: Ik heb een testruimte opgesteld. Ik heb 1 pc met windows xp en access 2003, hierbij heb ik nog een laptop met vista en access 2003.

Tussen deze laptop en pc ben ik aan het testen, de synchronisatie lukt ook wel via extra/replicatie maar ik krijg het niet voor elkaar om deze synchronisatie automatisch te laten verlopen.

Ik heb bij configuratieschrem/windows taken gekeken of ik daar automatisch een taak kan laten uitvoeren. Hier kan ik deze database wel openen maar ik kan hem niet automatisch synchroniseren.

halloo

ey marcello... is et al gelukt??

Ik neem aan dat je een code hebt gebruikt zodat het automatisch wordt gesynchroniseerd.

zou ik een kijkje mogen nemen in die code??

Samual

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan