Probleem met thuisnetwerk aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

edjuuh1990

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Hallo,

Ik heb sinds 1½ week een Belkin 54g draadloze router gekocht voor mijn desktop (xp) en mijn nieuwe laptop (vista). De desktop is verbonden met een kabel en de laptop draadloos via wifi. Het internet doet het op beide prima en daar heb ik geen problemen mee. Nu het probleem:

Ik probeer als ik sinds ik deze router heb een netwerk op te stellen tussen de desktop en de laptop, alleen lukt mij dit telkens niet, en nu weet ik eigenlijk niet meer hoe ik verder moet. Ik heb geprobeerd:

- Via de laptop De 'Wizard Draadloos netwerk instellen' hiervoor moet ik die netwerkinstellingen op een usb-stick zetten en dat progamma laten draaien op de desktop, eenmaal gedaan geeft hij aan: 'De wizard kan geen draadloos netwerk maken, omdat de draadloze netwerkadapter of de software ervoor niet is geinstalleerd.' Terwijl ik bij installatie van de router alle stappen op de installatie-cd heb doorlopen.

- Via de desktop dezelfde wizard ingesteld, zelfde handeling verricht alleen dan bij de laptop, dan geeft hij aan dat hij toegevoegd is aan het netwerk, om vervolgens te kijken naar het netwerkcentrum waar vooralsnog alleen maar de laptop staat en niet de desktop. Dan valt mijn internet op mijn laptop weer uit en moet ik het wachtwoord weer invullen.

Nou heb ik al een beroep op de technische ondersteuning van Belkin gedaan, daar kwam als response uit dat het aan mijn beveiliging zou kunnen liggen. Ik heb toen direct mijn firewall uitgezet en het opnieuw geprobeerd, ook dit werkte niet... Verder was die ondersteuning slecht en heb ik er niet heel veel aan gehad. Toen heb ik gevraagd of ik een netwerk kon opstellen dmv de web-based interface van de router. Door al die begrippen kom ik daar absoluut niet uit (weet wel iets van computers/hardware maar zoveel ook weer niet). Ze hebben toen wel vermeld dat dit mogelijk is.

Nou mijn vraag aan jullie, zouden jullie mij verder kunnen helpen om dit netwerk aan te kunnen sluiten? Ik ben er echt al een hele tijd mee bezig geweest en het lukt mij telkens niet. Het zou dus via de web-based interface moeten lukken, als iemand daar verstand van heeft om dat stapsgewijs uit te kunnen leggen zal dat zeker wenselijk zijn.

Edward

Edward, wat versta jij onder een "netwerk opzetten"
zoiets van bestanden delen? of printen vanaf je laptop?

M.v.g. BJ

Voornamelijk om bestanden te delen ja, maar zou natuurlijk ook handig zijn om de printer te kunnen delen in het netwerk.

Voornamelijk om bestanden te delen ja, maar zou natuurlijk ook handig zijn om de printer te kunnen delen in het netwerk.

check eerst dit: (bij latop en PC)
- ga naar start-->uitvoeren-->typ: "cmd" -->typ: "ipconfig"-->noteer de ipadressen.

-------------------------------------------------------------------------------------------
check dit bij de laptop:
- ga naar start-->uitvoeren-->typ "cmd" gebruik de functie "ping" en het ip adres van de computer. dus bv. zo: ping 192.168.1.1
Kijk of je 4x antwoord krijgt

check dit bij de computer:
- ga naar start-->uitvoeren-->typ "cmd" gebruik de functie "ping" en het ip adres van de laptop. dus bv. zo: ping 192.168.1.1
Kijk of je 4x antwoord krijgt
------------------------------------------------------------------------------------------

succes ermee! als ik weet of je antwoord krijgt kan ik er al iets meer mee.

Ik heb even wezen pingen en hij geeft van pc --> laptop viermaal 'time-out bij opdracht' = 100% verlies
Van laptop --> pc geeft hij exact dezelfde melding...

Ik heb even wezen pingen en hij geeft van pc --> laptop viermaal 'time-out bij opdracht' = 100% verlies
Van laptop --> pc geeft hij exact dezelfde melding...

En beide PC's zijn aangesloten op de Belkin router?
En beide kunnen op het internet?

Indien ja op beide vragen, dan heb je vast naar een fout IPadres gepingd.
Wat zijn de IPadressen van de computers?

Nou moe :shocked:

Dus, voor mijn goed begrip :

Als je pingt naar de router vanop de laptop "ping 192.168.2.1", krijg je dan antwoord?
En als je pingt van de laptop naar de desktop, dus op de laptop "ping 192.168.2.2", krijg je dan antwoord?

En wat als je tracert 192.168.2.2 doet?

Ik krijg inderdaad antwoord als ik naar mijn router ping vanaf mijn laptop.
Ik krijg de melding 'Time-out bij opdracht' als ik probeer te pingen vanaf mijn laptop naar mijn desktop.

En als ik tracert 192.168.2.2 doe krijg ik ook de melding 'Time-out bij opdracht'.

Ik ben er absoluut van overtuigd dat ik internet heb op mijn desktop via de router. De router staan tevens naast de desktop en is aangesloten met een kabel. De laptop is draadloos ermee verbonden.

Probeer eens het volgende:

1. Zorg dat firewalls op beide PC's afstaan.

2. Op de laptop(vista), druk start en type ncpa.cpl in de commandline.
Selecteer je draadloze verbinding en klik rechts, selecteer "eigenschappen"
Selecteer het TCP/IP,v4 protocol en klik op "eigenschappen"
Klik op "geavanceerd" en onder de tab WINS, en zorg dat "netbios over TCP/IP is aangevinkt"

Lost dit iets op?

Als ik ga pingen krijg ik exact hetzelfde, het is alleen wel raar dat ik mijn Windows Firewall instellingen op de desktop op dit moment niet kan aanpassen.. Misschien ligt het daar aan.

Edit: firewall probleem opgelost, maar nog steeds hetzelfde effect..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan