Probleem met thuisnetwerk windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

herbertM

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Hallo,

De situatie is als volgt: Ik heb boven een pc staan en beneden in de woonkamer een laptop deze is aangesloten op mijn tv.( beide win 7)
Beide computers zitten aangesloten op mijn router ( bedraad dus).
Ik heb op mijn pc boven een thuisnetwerk gemaakt via windows 7.
Daarna heb ik mijn latop lid gemaakt van dit netwerk tot zover ging alles prima.
Ik heb via het netwerk verbinding gemaakt met de mappen welke ik wil gebruiken. Ik kan deze mappen ook inzien. Maar nu het probleem: op de pc boven kan ik de bestanden van mijn laptop beneden direct bekijken( films muziek etc ). Maar op mijn laptop zie ik de bestanden staan van boven maar ze spelen niet af. Waar kan dit aan liggen????? Lijkt wel een snelheids probleem, netwerkadaptors heb ik beide al op 100mb fullduplex gezet werkt ook niet.

Suggesties zijn van harte welkom........thx

Allebei met windows 7 home Premium?
Deze stappen allemaal gevolgd.

Zelf heb ik met wachtwoord delen juist uitgeschakeld, wat natuurlijk iets minder veilig is.

Verder gaat het ook niet als de pc lid is van een domein.
Dit zal wel niet het geval zijn, maar is voor de zekerheid als volgt te controleren.
Mvg Leo

Leo, bedankt voor jou reactie. Maar heb alles ingesteld zoals beschreven. Heb het net nog even geprobeert en als ik lang wacht als ik een film van boven probeer te streamen begint hij twee sconden met afspelen dan stopt hij weer. De verbinding lijkt wel te traag kan dit?? Als ik bijvoorbeeld een foto van boven stream duurt het ongeveer 10 seconden voordat ik hem kan zien. Dus er is wel verbinding. Bekabeling is ook goed. Heb gewoon snelle internetverbinding.

Als ik over het icoontje rechtsonder in beeld ga (netwerkverbinding) geeft de laptop netwerk en de pc boven netwerk 2. Is dit juist?

Internet is dus op pc en laptop even snel?
Maar bestanden delen gaat op de laptop vreemd genoeg dus wel traag.

Je zou kunnen proberen om alles even uit te zetten en dan weer een voor opstarten, te beginnen met de router.
Ook een optie om op de pc en laptop de firewall tijdelijk uit te zetten om te zien wat er dan gebeurt.

Eureka! Ik heb het gevonden. Ik heb mijn adaptorinstelling onder snelheid en duplex gezet op auto sense en op de andere pc ook. En loopt het als een zonnetje. Probleem opgelost. Nog bedankt voor het meedenken

Laatst bewerkt:
Wel meegedacht, maar weinig bijgedragen :)
Mooi dat t opgelost is!

Mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan