Probleem met toetsaanslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zorba99

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Ik heb een nieuwe HP desktop computer aangeschaft, met wireless toetsenbord/muis en met Windows 7 Home Premium. Keyboard settings: VS Internationaal en taal Nederlands.

Soms worden toetsaanslagen niet herkend, c.q. in een teken op het beeldscherm vertaald. Er gebeurt dan helemaal niets; het lijkt of de ingetikte tekens worden 'ingeslikt'. Het is niet een constant probleem: soms gaat het een poosje goed en dan opeens gaat het weer fout. Nu heb ik gehoord dat er hiervoor een patch van HP en/of MS beschikbaar is. Weet iemand hoe ik daar achter kan komen en hoe ik die dan moet installeren?

Heb je ook de batterijen gecontroleerd? En welk merk en type toetsenbord en muis heb je.

Greetzz,
Timo

altijd te proberen:
als het speciale tekens zijn kan ctrl + shift even tegelijk inscakelen wel genoeg zijn
maar weet niet precies wat het probleem is dus...

Heb je ook de batterijen gecontroleerd? En welk merk en type toetsenbord en muis heb je.

Greetzz,
Timo

Heb de batterijen eerder vervangen, doch zonder resultaat. Overigens, mijn muis vertoont ook rare ongecontroleerde bewegingen op het moment dat de toetsaanslagen niet worden geaccepteerd.....

Het type toetsenbord/muis is een 'standaard' HP toetsenbord/muis, wat bij de computer (HP-P6260) is geleverd.

Greetzz,
Timo

Na enig 'experimenteren' heb ik de -vermoedelijke- oorzaak gevonden. De afstand tussen toetsenbord/muis en USB-ontvanger mag (volgens handleiding) maximaal 1 meter zijn. Hoewel ik daar ruimschoots aan voldeed, blijkt dat als ik de USB-ontvanger met een USB-hubje boven op het bureau plaats, dat het probleem zich niet meer voordoet. Nu heb ik een buro waar veel metaal/plaatwerk op zit, dus misschien heeft het daarmee te maken....

Bedankt voor het meedenken!!!!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan