Probleem met toevoegen laptop aan Sitecom netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ess
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ess

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2006
Ik ben onlangs verhuisd naar een kamer in een studentenhuis. Hier hebben wij een Sitecom draadloos netwerk (Router: WL-114). Mijn probleem in het kort is dat het me niet lukt om mijn laptop toegang te geven tot dit netwerk.

Mijn computer vind het netwerk wel, en geeft aan dat deze niet beveiligd is. De signaalsterkte is ook sterk genoeg. Wanneer ik echter verbinding probeer te maken met het netwerk geeft hij na een tijd proberen aan dat hij 'geen verbinding kan maken met het netwerk' en er beperkte of geen internet mogelijkheden zijn.

Een ander huisgenootje die ook net nieuw is, heeft hetzelfde probleem. Daarentegen kan een ander huisgenootje, dat er al langer woont, wél gewoon op het netwerk.

Kan het zijn dat de hoofdcomputer deze twee nieuwe laptop's dan 'toe moet laten' tot het netwerk? Ondanks dat het netwerk niet beveiligd is? We zijn zelf ten einde raad...

Ik hoop dat ik zo voldoende uitleg heb gegeven. Ik gebruik overigens windows XP, heb een Acer TravelMate 4500 laptop en een Conceptronic 54Mbps Netwerkkaart.

In ieder geval bedankt!

Er zijn een paar dingen die je kunt doen:
1. Draai de Wizard Netwerk Instellen, via Start -> Uitvoeren -> netsetup.cpl
en kies voor Deze computer maakt verbinding met Internet via een gateway ... netwerk"
Zet verderop in de Wizard "Bestands en printerdeling uitschakelen" en nog verderop, kies voor optie 4 (iets van: Ik hoef geen floppy, en ik ben klaar).
2. Kijk na op de Sitecom of misschien een Mac-filter is ingeschakeld, waarbij die laptop van je andere huisgenoot wel geregistreerd is als Toegestaan, en het Mac-adres van jouw draadloze netwerkkaart en die van je andere huisgenoot (nog) niet. Meestal vind je zo'n optie in het draadloze gedeelte van de setup van de Sitecom, onder beveiligingsopties. Het Mac-adres van je netwerkkaart achterhaal je met:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all
Je ziet dan zoiets als dit staan bij je draadloze netwerkkaart:
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0C-6E-04-2F-9D
Dat is het Mac-adres van de netwerkkaart.

Verder kan ik vanhieruit niet beoordelen wat er precies misgaat, bovenstaande is dus gebaseerd op standaard-testcases.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor je tips. Deze dingen heb ik nog niet geprobeerd, dus dat ga ik morgen meteen doen wanneer ik weer terug kom op m'n kamer. Ik zal nog laten weten of het heeft geholpen of niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan