• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem met uren importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

herrfotograf

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Berichten
26
Hallo Excel mannen. Ik sta voor een uitdaging waarbij ik jullie hulp zeerzeker kan gebruiken.

Ik wil data uit een HTML file importeren in Excel. Het gaat om verschillende (aux) tijden.
Nu geeft het programma die de HTML file maakt de tijden weer in uu:mm:ss en in mm:ss.

Voorbeeld:
45 minuten en 10 seconde = mm:ss = 45:10
1 uur, 10 minuten en 5 seconde = 1:10:05

Nu ervaar ik twee problemen.
probleem 1 = het 24 hrs probleem. Deze kan ik oplossen door in de cell format voor :mm:ss te kiezen.

Het tweede probleem:
Wanneer ik de HTML file in Excel importeer denkt Excel dat de mm:ss aanduiding uu:mm is.
Dus het voorbeeld van hierboven (mm:ss = 45:10) wordt in excel :mm:ss = 45:10:00

Hoe kan ik dit twee probleem omzeilen?
 
Herrfotograf, Ik moet zeggen dat ik het vreemd vind dat een programma de tijd zonder uren noteert als er geen uren aanwezig zijn. Ieder normaal programma zou toch echt 00:45:10 moeten produceren. Ofwel, kan je je bron niet (laten) aanpassen zodat je de goede notatie in je HTML ontvangt?

Groet, Leo
 
Laatst bewerkt:
hallo Herrfotograf,

Je zou er toe over kunnen gaan de waardes als tekst te importeren, vervolgens te kijken of de lengte van de tekst kleiner is dan 6 (of gelijk aan 5) want dan heb je te maken met een tijd in minuten en secondes.
Vervolgens staan je twee wegen open:
de eerste is de waarde delen door 60 en vervolgens presenteren als :mm:ss
of
in tekst 00: voor de tekst plaatsen en de nieuwe tekst dan als waarde weergeven met {u}:mm:ss

Groeten
Thoralf
 
@Ginger ik moet zeggen dat ik het ook vreemd vind. Heb ook al gezocht naar een manier om de file anders uit ccpulse (het program) te krijgen. Helaas is dit niet mogelijk

@Thoralf als ik importeer als tekst verlies ik alle tabelinfo en staat elke horizontale regel in 1 cel

Is er nog een andere manier om de celeigenschappen aan te passen of 00: voor alle mm:ss data te krijgen?
 
Hang eens een klein stukje van de HTML file hier bij, dan wordt het allemaal wat concreter. Al is de vraag over het algemeen wel duidelijk, vind ik.
 
Ok, hierbij de html opmaak.
Ik hoop dat t helpt :)
 

Bijlagen

  • voorbeeld.html.zip
    1,6 KB · Weergaven: 22
Herrfotograf, Als ik je bestand in Excel open en het format van bijvoorbeeld cel D6 op :mm:ss zet, krijg je als uitkomst netjes 0:08:00. Dat lijkt mij toch een correcte omzetting? (of die 0:08 is 8 seconden en dus niet 8 minuten....)
Volgens mij moet je dus gewoon je hele range D6:AR15 naar het :mm:ss format zetten...

Groet, Leo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan