Probleem met url in MS Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul19at029

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2004
Hi all,

sinds 2 dagen geen url of hyperlinlink meer in mijn mail programma's openen??
MS Outlook en Incredimail.
Krijg steeds de memedeling: "Deze bewerking is geannuleerd vanwege sysyteembeperkingen"

Dit na een korte crash, die wel snel verholpen was.
Kan iemand me helpen dit op te lossen??
Bij voorbaat dank.

Wat betreft Outlook vond ik dit antwoord:

Outlook struikelt over systeembeperkingen
Registersleutel boosdoener

"Het is een verschijnsel dat vaker voorkomt, bij verschillende versies van Outlook. Het probleem hangt volgens Microsoft samen met een registersleutel die beschadigd is geraakt, of zelf helemaal uit het systeem is verdwenen.

Een eerste, mogelijke oplossing schuilt in de instellingen van Internet Explorer; u hoeft dat niet met de registereditor aan de slag. Ga daartoe via Extra naar Internet-opties en klik op het tabblad Programma's. Klik in de eerste plaats op de knop 'Webinstellingen herstellen...'. Controleer vervolgens nog even voor de zekerheid of de juiste e-mailclient staat geselecteerd in het rijtje en zet een vinkje voor de optie "Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is". Klik op Toepassen.

Biedt dit geen soelaas, dan kunt u de relevante registersleutel kopiëren van een andere pc. Dat gaat als volgt: start op pc van vrienden of familie de registereditor door via Start naar Uitvoeren te gaan, 'regedit' te typen en op OK te klikken. Zoek dan deze sleutel op: 'HKEY_Local_Machine\Software\Classes\htmlfile\shell\open\command'. Selecteer het mapje Command en ga vervolgens in het menu via Bestand naar Exporteren. Geef het een naam en sla het registerbestandje op een diskette op. Of vraag uw vrienden het registerbestandje zelf te exporteren en door te mailen.

Dan rest u nu de registersleutel op uw eigen pc te importeren. Maak vooraf even een back-up van het register, want een misstap kan het systeem danig in de war sturen. Kopieer daarna het registerbestandje naar uw pc en dubbelklik erop. U krijgt de vraag voorgeschoteld of het bestand wilt toevoegen aan het register. Klik op Ja om te bevestigen." Bron Mogelijk heeft iemand anders nog een minder omslachtige tip. :) Verder op google nog wat mogelijke oplossingen. Vond nog een tip van me zelf terug: *klik* :)

Laatst bewerkt:
Hallo beste helper/ster.

Mijn probleem is door Uw hulp volledig opgelost.
Optie 1 (Instelling IEXplorer)was van toepassing hierop.
Hartelijk dank, met vriendelijke groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan