probleem met USB kaart - zoek 3 W98 bestandjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

KwarK

Moderator
Lid geworden
10 mrt 2001
Hallo,

Ik heb wat problemen op een PC met Windows 98 ("Eerste Editie", Nederlands). Ik heb een tweepoorts USB kaartje van Sitecom geïnstalleerd en deze werkte aanvankelijk goed, maar nu geeft hij een foutmelding in apparaatbeheer in de trant van "ntkern.vxd kan het stuurprogramma van het apparaat niet laden (code 2)." Volgens MS Support moet ik drie bestandjes vervangen: Uhcd.sys, Usbhub.sys en Usbd.sys. Ik zit echter achter de pc van een familielid en de W98 CD ligt bij m'n ouders, 250 km verderop dus bij deze het verzoek of iemand deze bestandjes voor mij op kan zoeken en ergens op een webspace kan zetten of op kan sturen naar meel_aan_markb [at] hotmail punt com.

Ik heb het trouwens al geprobeerd met de bestanden van mijn eigen W98SE CD maar deze konden het probleem niet verhelpen, vandaar dat ik nu die van de "Eerste Editie" zoek. Als het goed is staan ze in "base5.cab" in de /Win98 map op de CD.

Alvast bedankt :)

Hé bedankt, ga ik gelijk proberen :thumb:

Het werkt nog niet helemaal maar ik denk dat we er nu wel bijna zijn :p

Ik had op diskette meegenomen de bestanden van de Engelse versie van W98SE en die ook geprobeerd; deze gaven een foutmelding bij het opstarten (nog vóór Windows helemaal geladen was), iets van "fout in bestandsbeveiliging; start opnieuw op". Naar de veilige modus gaan en de bestandjes verwijderen was de enige oplossing.

Nu heb ik dus de Engelse versie van de W98 "FE" geprobeerd en die gaven dezelfde fout aan. Verder heb ik dan nog de Nederlandse versie van "SE" getest: deze gaven geen fout bij het opstarten maar wel alsnog die code 2 in apparaatbeheer.

Ik hoop dat dit alles niet te verwarrend is allemaal maar er is nu dus nog één mogelijkheid over en in theorie fixt díe het probleem: het installeren van de bestandjes van de Nederlandse Windows 98 "FE" CD. Dus bij deze het verzoek: wie kan die hosten / mailen? :D

Wederom bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan