Probleem met USB microfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

redindy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2006
Sinds kort heb ik een USB microfoon aangeschaft.
Opzich een mooi apparaat maar ik heb er wel een probleem mee want hij neemt na installatie alleen geluid op over één kanaal terwijl het een 2 kanaals stereo geluid zou moeten zijn.
Ook is er geen monitor functie, je krijgt dus geen geluid via de speakers terwijl je opneemt.
De driver is goed geinstalleerd en hij wordt herkent in apparaatbeheer.

Misschien heeft iemand van jullie ervaring met USB microfoons en kan me uitleggen wat hier fout gaat.

RI.

Laatst bewerkt:
Welk merk/type is het? De meeste USB microfoons zijn mono, en dat is altijd maar 1 kanaal. Door met een audioprogramma als Magix Musicmaker, Audacity of Cubase te werken kun je dat ene kanaal over 2 luidsprekers laten komen, en er stereo-effecten aan toevoegen.

Met dat soort programma's kun je ook direct monitoren, maar je geluidskaart moet dat ondersteunen. Waarsch. krijg je dan met vertaging te maken (je hoort jezelf later als dat je spreekt, heel irritant). Daarom kun je voor direkt monitoring beter een geluidskaart nemen die voor muziek-maken is bedoeld, zoals van Behringer, Emu of M-Audio. Die hebben geen last van die vertraging.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan