Probleem met USB-modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

groelands

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Een kennis van me is nog een PC gebruiker met windows ME op een Pentium II 233mhz.
Het gebruik vraagt ook niet meer capaciteit.
Hij wil nu ook graag internet op.
Dus een modem gekocht:
USB modem van Conceptronic, type C56U.
Geinstalleerd en het werkt in principe wel.
Echter regelmatig wordt de verbinding verbroken.
Er zijn geen dialers, spyware-achtige zaken of virussen. Dit is gecontroleerd.

Als ik een serieel modem aansluit (van een ander merk) is er geen enkel probleem. Alles werkt dan gewoon prima.

In de documentatie van dit modem op internet valt te lezen dat de minimale eis is: 400mhz processor.

Kan het nu zo zijn dat deze PC met een 233mhz processor dit USB-modem niet aan kan en dat daardoor de verbinding wordt verbroken? Internet kan daarna weer gewoon opgestart worden, maar even later wordt de verbinding weer verbroken, etc etc.

Is er iemand die mij dit kan uitleggen.

heb je wel goed je drivers geinstalleerd?

Gebeurt dit om een vaste tijd? bijv na 2 min.

Heeft usb modem alleen een usb kabel of ook nog een adapter?

Geplaatst door Rimsic
heb je wel goed je drivers geinstalleerd?

Gebeurt dit om een vaste tijd? bijv na 2 min.

Heeft usb modem alleen een usb kabel of ook nog een adapter?

IK denk dat de drivers goed zijn geinstalleerd. Maar ik zal er eens nieuwe installatie aan wagen, nadat alles eerst is verwijderd.

Alles gebeurt onregelmatig. Soms vrijwel onmiddellijk, danweer na 2 minuten, dan weer na 6 minuten. 1x meegemaakt na 26 minuten. We klokken regelmatig.

Er is alleen een usb kabel.

Ik zal de resultaten melden van de nieuwe installatie, echter dat zal pas na maandagavond zijn.

Ik veronderstel dat de C56U een 56k6 modem is.

Controleer de snelheid van de verbinding. Als het modem te hoog is ingesteld (vaak op 115000) kan de verbinding wegvallen. Zet daarom je modem op 56k.

Alle suggesties zijn gedaan, gecontroleerd. Helaas zonder resultaat.

Ondertussen wordt probleemloos ge-internet met een serieel modem.

Ik heb nu een PII-500 op de kop getikt en deze wordt nu geinstalleerd met W98 SE en 128MB intern.
Lijkt mij dat deze configuratie wel moet lukken, omdat de specs van modem een minimum eis noemen van PII-400mhz.

Zodra de resultaten hiervan bekend zijn wordt dit gemeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan