probleem met usb voor massaopslag met externe hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Iemand kwam bij mij met een probleem dat zijn externe hardeschijf niet meer werkte.
Die werkt inmiddels al een aantal weken niet meer.

Nu heb ik ff nagevraagd, maar er staat een geel vakje met uitroepteken bij usb-apparaat voor massa opslag.

Hij heeft Windows XP SP2 en gebruikt voor zover ik me kan herinneren nog USB 1.0, maar hij heeft een apart kastje met usb aansluitingen erbij gekocht, en dat is voor usb 2.0, maar volgens mij werkt deze nog op 1.0, kan daar ook iets mee zijn dan, dat dat een conflict geeft?

Ik heb hem ook wel eens bij mij erop gehad, en daar pakt hij hem ook niet meer, maar ik krijg verder geen foutmelding o.i.d.

ook wordt de externe hardeschijf niet weergegeven bij schijfbeheer....

Wie kan ons hierbij helpen om die probleem op te lossen, wat wij hiermee moeten doen?

alvast bedankt voor de hulp:)

Laatst bewerkt:
Ga bij apparatenbeheer eens naar dat conflict- uitroepteken toe, (geel) en dubbelklik hierop.
Soms kun je aan de mededeling / reden al zien wat er mis mee is.
Soms kun je de besturings software vernieuwen, met behulp van de windows-cd-rom.
Laat windows zelf een betere driver zoeken.

Eventueel het niet-werkende "usb-apparaat voor massa opslag" uit de lijst verwijderen met een rechtse klik / installatie ongedaan maken.
ZOveel mogelijk usb-stekkertjes loshalen en de pc herstarten.
De windows-cdrom heb je nodig voor de drivers. Er wordt nu "Nieuwe hardware" gevonden.

wat ik dus was vergeten te melden was dat als je op usb link klikt, dat er staat dat het apparaat niet start en geeft foutcode 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan