Probleem met vaste telefoon beneden en ADSL boven

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonWer

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Vanaf mijn vast telefoonpunt beneden in de woonkamer is een telefoonkabel ( op zelfde klemmen aangesloten in de kontaktdoos ) gelegd naar een kamer boven . Daar is terug een telefoonkontaktdoos waarop speedtouch-adsl-aansluiting ,gevolgd door een Linksys ADSL-router ( voor vaste PC en ook draadloos voor laptop ), is aangsloten .
PROBLEEM : enkel als de telefoon beneden uit de kontakdoos is getrokken geraak ik gekonnekteerd met ADSL . Met telefoon gaat dit niet .
Wat is het probleem ( met de kabelering ) ?
Dank vr alle info.
Ronny

Lijkt mij dat je 'beneden' een splitter moet aanleggen. Die heeft 2 (telefoonkabel-)uitgangen, waarvan 1 dan naar ADSL modem op zolder gaat en de andere naar de gewone telefoon beneden.

Heb je al een splitter in gebruik, dan zou het kunnen zijn dat die kapot is. Proberen die te vervangen, dan.

Let op bij de aanschaf van splitters: Ze zijn er in soorten voor ISDN en in soorten voor analoge telefonie. Kies dus de juiste splitter hieromtrent.

Succes,

Tijs.

Als ik je vraag goed lees dan heb je eerst een telefoonkabel vanaf je ISRA punt naar boven aangelegd en boven de ADSL installatie gedaan? Beneden wordt de aansluiting wel voor telefoon gebruikt?

Als het ja en ja is, dan zit daar je probleem. Je mag namelijk géén ADSL installatie uitvoeren vanaf een aansluiting die niet op het ISRA punt zit, zéker niet als je het normale telefoonsignaal wél gebruikt op het ISRA punt.

Als ik je vraag goed lees dan heb je eerst een telefoonkabel vanaf je ISRA punt naar boven aangelegd en boven de ADSL installatie gedaan? Beneden wordt de aansluiting wel voor telefoon gebruikt?

Als het ja en ja is, dan zit daar je probleem. Je mag namelijk géén ADSL installatie uitvoeren vanaf een aansluiting die niet op het ISRA punt zit, zéker niet als je het normale telefoonsignaal wél gebruikt op het ISRA punt.

@Pasja: Dit is toch het splitter-verhaal wat ik al geschreven had?

Tijs.

Ehh, ja, ik had idd. je bericht niet goed gelezen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan