Probleem met veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

luukie91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2009
Hallo,

Ik heb mijn laptop met Windows Vista gisteren in de veilige modus opgestart. Echter als ik wil inloggen op mijn gebruikersaccount krijg ik de foutmelding: "Er kan geen verbinding met de service Sens worden gemaakt".
Ik kan nu ook niet meer normaal opstarten: hij blijft in veilige modus en ook dezelfde foutmelding blijft komen bij het inloggen.
Even voor de duidelijkheid: ik kan nu helemaal niet meer in de gebruikersaccounts van de computer.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Alvast bedankt!

Hallo,

Ik heb mijn laptop met Windows Vista gisteren in de veilige modus opgestart. Echter als ik wil inloggen op mijn gebruikersaccount krijg ik de foutmelding: "Er kan geen verbinding met de service Sens worden gemaakt".
Ik kan nu ook niet meer normaal opstarten: hij blijft in veilige modus en ook dezelfde foutmelding blijft komen bij het inloggen.
Even voor de duidelijkheid: ik kan nu helemaal niet meer in de gebruikersaccounts van de computer.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Alvast bedankt!

Service Sens: nog nooit van gehoord, ik kan het toch ook zo niet direct op mijn laptop terugvinden...
M.a.w. weet je dus wel zeker dat je hier de juiste melding meedeeld? :confused:

Ik zoals ik het begrepen heb kan je alleen nog maar in de veilige modus opstarten, niet?
Zoja, voer daar eens systeemherstel uit naar een aantal dagen terug...

Kan je ook niet inloggen in de veilige modus(probeer dan eens tijdens het opstarten op f8 te drukken) en kies dan voor veilige modus met opdrachtprompt.

Als de prompt(zwart kader voor codes) is geladen typ je daar rstrui.exe zodat systeemherstel wordt opgestart zodat je een herstelpunt kan gaan terugzetten.

Succes:thumb:

Service Sens: nog nooit van gehoord, ik kan het toch ook zo niet direct op mijn laptop terugvinden...
M.a.w. weet je dus wel zeker dat je hier de juiste melding meedeeld? :confused:

Ik zoals ik het begrepen heb kan je alleen nog maar in de veilige modus opstarten, niet?
Zoja, voer daar eens systeemherstel uit naar een aantal dagen terug...

Kan je ook niet inloggen in de veilige modus(probeer dan eens tijdens het opstarten op f8 te drukken) en kies dan voor veilige modus met opdrachtprompt.

Als de prompt(zwart kader voor codes) is geladen typ je daar rstrui.exe zodat systeemherstel wordt opgestart zodat je een herstelpunt kan gaan terugzetten.

Succes:thumb:

Bedankt voor je reactie,

Ik heb geprobeerd om op de starten in veilige modus met opdrachtprompt, maar dit lijkt niet te helpen, omdat ik nergens dan een scherm/kader krijg waar ik codes kan intypen.

De hele reden voor mij om op te starten in de veilige modus is omdat ik mijn wachtwoord vergeten ben omdat ik altijd met de vingerafdrukscanner inlogde. Ik heb gelezen dat je in de veilige modus het wachtwoord kan verwijderen zonder dat je het oude wachtwoord hoeft te weten. Dit wilde ik dus proberen. In de veilige modus wordt echter de applicatie voor de vingerafdrukscanner niet gestart en ik kan dus alleen maar met mijn wachtwoord inloggen, of op het gastaccount.

Ik heb dus geprobeerd om in te loggen op het gastaccount, maar dan krijg ik dus de foutmelding van Service Sens. Ik heb een soortgelijk probleem gevonden op deze site: http://www.technologyquestions.com/technology/windows-vista/208122-guest-account-issue.html. De foutmelding die ik krijg lijkt dus alleen voor te komen bij het opstarten van het gastaccount en niet van de andere gebruikersaccounts.

Het probleem is dus dat mijn laptop steeds op de veilige modus blijft opstarten, ook als ik "Windows normaal starten" kies. Ik kan nu dus helemaal niet meer inloggen, omdat ik het wachtwoord van mijn eigen gebruikersaccount kwijt ben en omdat ik bij het gastaccount de foutmelding krijg...

Ik kom er niet meer uit :confused:, weet iemand hoe ik dit nog kan herstellen?
Bedankt!

Oh, nu weet ik wat de Sens service is. het is de "System Event
Notification Service" of ook wel het logboek genoemd waarin alles wordt opgeslagen qua foutmeldingen etc.

Maar jij krijgt de melding dus niet alleen op je gastaccount, maar ook op je administrator account???

Oh ja, voor je administrator account heb je dan waarschijnlijk het paswoord nodig, dus daarom kan je daar niet inloggen en voor je gastaccount krijg je die foutmelding.
Heb ik dat juist?

Als het zo zit als ik denk kan je eens proberen om je administrator paswoord te resetten.
Hoe je dat doet kan je hier vinden: http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Ik heb geprobeerd met de software het password te resetten, maar bij de tweede stap (waar je moet aangeven waar de registry directory zich bevindt) kom ik niet verder. Volgens de walkthrough van de software moet de registry directory zich normaal gesproken in de map [windows/system32/config] bevinden, of in de map [winnt/system32/config]. Maar bij mij doen beiden het niet...

Ter verduidelijking, zo ziet het er dan uit:

=========================================================
¤ Step TWO: Select PATH and registry files
What is the path to the registry directory? (relative to windows disk)
[WINDOWS/system32/config] :

Ik heb geprobeerd met de software het password te resetten, maar bij de tweede stap (waar je moet aangeven waar de registry directory zich bevindt) kom ik niet verder. Volgens de walkthrough van de software moet de registry directory zich normaal gesproken in de map [windows/system32/config] bevinden, of in de map [winnt/system32/config]. Maar bij mij doen beiden het niet...

Ter verduidelijking, zo ziet het er dan uit:

¤ Step TWO: Select PATH and registry files
What is the path to the registry directory? (relative to windows disk)
[WINDOWS/system32/config] :

jah sorry, maar ik heb het programma op die cd niet zelf uitgevonden of gemaakt hoor :confused:
Ik heb gewoon altijd op ok gedrukt of verdergaan(wat het ook was, ik denk met nummers) maar voor mij werkte dit in ieder geval.
Sorry maar ik kan je hiermee niet verderhelpen :S

Misschien contact opnemen met diegene op de site die het gemaakt heeft...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan