probleem met vensters tov transparante taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

bitshifter

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2012
Berichten
37
Hoi

Ik weet niet hoe ik het hier moet uitleggen, maar sinds week staat mijn taakbalk doorzichtig en als ik bv hier naar beneden sroll en er staat bv linkjes of reclame helemaal onderin de pagina, dan lukt het niet deze aan te klikken, want die taakbalk staat daar voor, je zult wel zien in men printscreen. Hoe lost je dit op, dat ik terug alles kan zien op men venster? Hopelijk leg ik het wat goe uit en kan iemand me helpen.

Dus als je men printscreen bekijkt, zie je onderaan deze pagina dat de taakbalk boven het venster staat? stel dat er daar nog linkjes zouden staan wat bv bij msn of fb het geval is, dan kan ik deze niet zien, allé vree wazig en kan ik deze niet aanklikken é, of klik ik iets aan maar zie het linkje niet.printscreen.jpg
 
das niet het probleem hier:

Het is precies of het venster onderaan onder de taakbalk gezet wordt, dat de taakbalk die doorzichtig is, dat deze op het venster geplaatst wordt. kga nog een prinstscreen plaatsen, om het nogmaals mss iets beter aan te tonen.
Als ik dus bv eigenschappen op taakbalk klik dan verschijnt da venster ma zoals je ziet verschijnt het venster onderaan onder de taakbalk, zdat ik als ik de knoppen ok, annuleren of toepassen wil aanklikken, het venster moet verplaatsen. Normaal zou dit venster gewoon geopend moeten worden boven de taakbalk zodat het volledig zichtbaar geopend zou zijn é. Hopelijk is mijn probleem nu iets duidelijker.printscreen.jpg
 
Ah ja, dat is anders wat.
Sleep eens die vensters op een andere plaats terwijl je Shift ingedrukt houdt.
 
De dialoog-vensters die onder de taakbalk verschijnen kan je schuiven door aan de bovenkant te slepen.
 
ik heb dat dialoog venster verplaatst met shift, maar zie het verschil niet, allé zou er iets moeten gebeuren?
 
Dat specifieke venstertje komt altijd onderaan te staan maar vink je daarin aan "Taakbalk automatisch verbergen" dan kan je het onderste stukje, met de knoppen, ook zien en bedienen. Anders moet je dit venstertje inderdaad tekens wanneer je het nodig hebt een stukje verslepen.
 
Vink bij eigenschappen v.d. taakbalk "kleine pictogrammen" aan, ik denk dat het jouw probleem oplost dat je wss bedoelt.
Probeer de optie " Locatie v.d.taakbalk aan de rechterkant" eens als je een breedbeeldscherm hebt, je wilt niet meer anders als je het eenmaal gewend bent!
 
Mijn probleem is nog altijd niet opgelost:

Als da dialoogvenster geopend wordt, dan zie je dat hij dit opend en plaatst, maar dat er een onderaan een stuk zich achter de taakbalk verbergt, normaal moet dit toch boven de taakbalk geoopend worden zodat je alles in het dialoogvensterr kunt zien? Alléja, da veronderstel ik toch?
ik wil gewoon dat hij alle vensters die ik open boven de taakbalk zet en niet zodat ze er achter lopen onderaan, zie nogmaals een andere printscreen:printscreen.jpg

En om dit probleem nog duideluiker maken, en eigenlijk ook hoofdreden dat ik het terug normaal wil: Als je op Facebook bent en je opent een gesprek om te chatten met iemand, dan loopt het vensterke van diegene waar je mee chat ook onder de taakbalk door, dus zoals je ziet op printscreen:printscreen1.jpg moet je je tekst intypen, maar je ziet niet wat je typt, dus zeer onhandig!
 
Dus ik denk niet dat het aan men taakbalk ligt, maar wel aan men vensters die over het ganse scherm openen en die dus onder de taakbalk doorlopen ipv dat ze tot aan de taakbalk lopen.
Maar wie o wie heeft de oplossing héhé
 
hehe ik heb het zelf kunnen oplossen uit iets dat ik nog wist uit het werken met windows vista. Als iemand dit probleem nog eens zou voor hebben, hier de oplossing:

Ga naar taakbeheer, klik op de tab processen en zoek daar naar "explorer.exe", dit proces beëindigen en dan in taakbeheer bovenaan bestand aanklikken->nieuwe taak uitvoeren-> explorer.exe typen en op ok klikken en dan is dit probleem opgelost.

grts
 
Het is helemaal waar. Sorry. Windows 7 kan van zichzelf de onderkant van vensters boven de taakbalk houden en dat is wat je gewild had. Ons beide antwoorden zijn dus niet correct.

Er zijn applicaties die dit gedrag veroorzaken, een bekende is Magnifier (Vergrootglas).

Mogelijke oplossing: Klik op een leeg deel van de Taakbalk en sleep deze iets omhoog. Laat de muisknop weer los.

Of: Niet de optie Vergrendel de Taakbalk afgevinkt hebben en dan dubbelklikken op een leeg deel van de taakbalk.

Wanneer je een "thema" gebruikt dan kan deze het "altijd bovenaan," terwijl Windows Vista dat eigenlijk als laatste had, ook veroorzaken. Probeer dus als dat uiteindelijk nodig is een ander thema voor het uiterlijk.

Mogelijk: Haal de Taakbalk naar de onderkant van het scherm als die ergens anders staat. Stel Automatisch verbergen in en start de computer opnieuw op wanneer je wilt. Stel de Taakbalk daarna niet meer in als automatisch verbergen. Start opnieuw op.

Sneller dan dat: Automatisch verbergen inschakelen. Bij Taakbeheer (Ctrl-Alt-Delete) het proces Explorer.exe beëindigen door er rechts op te klikken. Start nieuwe taak (Bestand > Uitvoeren) en geef "explorer.exe" in. Druk op Ok. Indien niet normaal: schakel Automatisch verbergen weer uit. Beëindig en herstart explorer.exe

Bij een Intel Graphics controller: wissel de Display modus (Win toets +P) of verander de resolutie.

Bij Macbook Air computers het programma Parallels Tools de-installeren.
 
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan