probleem met verbinding na nieuwe installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

noortjenoortje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hoi,

Ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd met Windows XP sp2.
Dit stond er hiervoor ook op. ( ik weet niet zeker van het sp2 pakket, maar wel windows XP), toen had ik geen problemen met internet. ADSL van TELE 2.
Nu kan ik niet meer op internet.

Er is wel verbinding. Op de router en op de computer branden de lampjes van de verbinding.
Als ik naar netwerkverbindingen kijk, dan staat er wel een 1394-verbinding die verbonden is.
Het TCP/IP staat op automatisch IP-adres en DSN aanwijzen.

Als ik via uitvoeren --> cmd
ipconfig bekijk krijg ik de melding:
windows IP-configuratie
en niets meer.

Ik heb de router al gereset en de netwerkkaart opnieuw ginstalleerd, Maar niets helpt.
Ik heb op een andere computer wel internet via dezelfde router, ook gewoon via een kabel.

Kan het helpen om SP2 te verwijderen, en hoe doe ik dat, hij is er met de isntallatie automatisch mee opgezet.
Of heeft iemand een goed advies om te doen.

alvast bedankt, Noortje

De 1394-verbinding is je firewire aansluiting (enigszins vergelijkbaar met een USB-aansluiting). Dat is dus geen netwerkaansluiting waar je direct wat mee kunt.

Ik vermoed dat de netwerkkaart-driver voor je 'echte' netwerkkaart nog niet geínstalleerd zijn.

Kijk na in Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc of er apparaten staan met een uitroepteken of een vraagteken ervoor, vooral onder Netwerkadapters.

Indien gevonden, daarvoor de driver installeren, dmv. rechtsklikken, Nu niet op de vraag naar het Internet te gaan, Ik wil zelf kiezen, bladeren naar de juiste driver (op memory-stick, floppy, cd-rom etc.)

Natuurlijk zul je die driver wel eerst beschikbaar moeten hebben op memory-stick, floppy of cd-rom. Vaak te vinden op de cd-rom die bij je moederbord geleverd is.

Succes,

Tijs.

netwerk kaart onvindbaar na herinstallatie XP

ik heb soortgelijk probleem als dit
heb voorgestelde remedie toegepast, echter dit werkt niet omdat bij de netwerkadapters alleen de 1394-kaart gezien wordt.

ik heb een ACER Aspire E-300
hierop stond Media centre edition
heb daaroverheen Windows XP home edition opnieuw geïnstalleerd

kan de geïntegreerde kaart niet vinden.

wie kan me helpen?

Klinkt misschien afgezaagd, maar heb je de moederbord / chipset drivers al geinstalleerd?
Als je daarna herstart dan vind je soms opeens nieuwe uitroeptekens bij apparaatbeheer en kan je de bijbehorende drivers installeren.

netwerk kaart onvindbaar na herinstallatie XP 2/2

ga ik doen,

laat wel weten of het gelukt is

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan