probleem met verbinding repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

hildeboschloo

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2005
hallo allemaal,

2 weken geleden hebben we een repeater aangeschaft om het signaal van onze draadloos modem te versterken. Echter hij doet een beetje raar. Er zijn dagen dat de repeater met geen enkele verstoring werkt, maar ook dagen dat je ongeveer per 3 minuten de verbinding verliest en via 'status netwerkverbinding'- ondersteuning- moet 'vernieuwen'. Hierna werkt het internet weer 3 minuten waarna ik het grapje weer moet herhalen. De tijdstippen of situaties waarop het gebeurt zit naar mijn weten geen vast ritme in, en heb dan ook geen idee waar het aan ligt.

info:
gaat om een onbeveiligd netwerk wat ook onbeveiligd moet blijven omdat het
toegankelijk moet blijven voor meerdere personen zonder code systeem.
het gaat om een wl-130- wireless network range extender van Sitecom.
het gaat om de connectie met een speedtouch 570.
er zijn meerdere computers mee verbonden.

iemand bekend met dit probleem??

groetjes Hilde

Het is tegenwoordig echt niet meer aan te bevelen om een onbeveiligd netwerk ter beschikking te stellen.
Er zijn wel systemen omdat wat veiliger te doen
b.v van Fon
Kun je eventueel zelfs geld mee verdienen.

Om bij jou netwerk te blijven.
Zijn er mogelijk veel gebruikers op de momenten dat het netwerk slechte verbinding heeft, dat kan van invloed zijn
Ook kan een naburig netwerk storen. Hetzelfde geld voor draadloze apparaten zoals telefoons, weerstations etc.
In de repeater kun je een ander kanaal instellen, dat helpt soms.
Soms helpt het ook bij dit soort (vage) problemen om de neieuwste firmware in te stellen.

En waarschijnlijk staat er geen DHCP aan in de repeater, wanneer dat wel aan staat (n in de router) zou dat mogelijk problemen geven.

mvg leo

Bedankt leo voor je hulp tot zover,

echter zijn er al een aantal dingen die kunnen worden uitgesloten.. de slechte verbinding is het probleem niet. Er repeater en de modem staan vrij dicht bij elkaar, en ook de computer heeft altijd zeer goed bereik met de repeater. mijn netwerk is voor 'thuis' gebruik en aangezien ik vrij buitenaf woon zijn er verder geen andere draadloze netwerken welke de modem kan oppakken. verder telefoons ect zou kunnen uiteraard.

het veranderen van het kanaal heb ik al eens geprobeerd, maar daarmee blijft het probleem

ik kan bij de instellingen van de repeater niks vinden over DHCP... in de router staat deze op 'DHCP server' ingesteld, dus dat zou goed moeten zijn?

ws heeft de repeater dan geen dhcp server en dat is prima in dit geval.
Met alles in aanmerking genomen wat je al gedaan hebt, heb ik alleen nog de suggestie om op de website van sitecom te kijken of er een nieuwere firmware is.

mvg elo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan