Probleem met verbinding smtp-server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Berichten
1
Hallo,
Ik heb een vraag over mijn e-mailaccount in relatie tot outlook.

Het zit zo: thuis heb ik draadloos internet via telfort. Ik heb een e-mailadres van telfort dat ik nooit gebruik, maar heb ook een e-mailadres via mijn host/domeinnaam. Dat heb ik aan outlook gekoppeld. Daarnaast heb ik dat e-mailadres via Imap aan mijn iPhone gekoppeld. Thuis werkt alles perfect, en tot twee weken terug op kantoor ook. Maar nu kan ik hier op kantoor niet meer mail verzenden vanaf mijn laptop en niet via mijn iPhone. Wel als ik op m'n iPhone verbinding maak met 3G. Hij zegt op m'n laptop dat ik geen verbinding kan worden gemaakt met smtp-server. Kan het zijn dat dit komt door een zwak wifisignaal? Want dat is sinds die tijd een stuk slechter hier (wordt aan gewerkt). Ik heb ook moeite met downloaden van dingen, thuis gaat dta ook perfect. Of heeft het op een of andere rare manier met de smtp-instellingen te maken die veranderd zouden zijn? Of moet ik ineens een verificatie instellen?

Wie o wie kan mij helpen? Mocht je meer willen weten: vraag maar, ik weet niet of ik zo voldoende info heb gegeven.

Dank alvast!

Gr. Sander
 
Sander,

praat met de systeem beheerder op je kantoor:
Veel service providers accepteren alleen SMTP verkeer, als dat afkomstig is van aan hen gerelateerde IP adressen: Een anti-spam beveiliging.

Dat kan de ISP van kantoor zijn, die dat plotseling controleert. In dat geval moet je op kantoor je account instelling zo veranderen dat de SMPTTserver van de provider van je werk als uitgaande server wordt genoemd. Hierover is op dit forum vast wel meer terug te vinden.
Dit is geen specifiek Outlook probleem of (zoals je een beetje suggereert) geen Wifi probleem: Het zijn louter controles van de ISP!

Jan Meijer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan