Probleem met verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

superboer810

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2010
een aantal dagen geleden heb ik een nieuwe router gekocht(sitecom x3 n300). daarna kreeg ik het internet niet aan de praat op een pc(windows xp) via kabel. er bleef staan dat er geen netwerkadres toegewezen kon worden.

nu las ik ergens dat ik door middel van het veranderen van de duplex instellingen dit kon fixen. ik heb dus deze instelling van automatisch naar 10 mb/s half duplex gezet en toen werkte mijn internet wel. alleen zit ik nu met het probleem dat mijn download snelheid drastisch lager is dan wat het zou moeten zijn. heeft iemand een idee voor een oplossing, of enig idee hoe dit kan? als ik de snelheid bijvoorbeeld naar 100 mb/s half duplex zet dan krijg ik weer de error dat er geen netwerkadres toegewezen kan worden.

Laatst bewerkt:
a. Wat voor kabel gebruik je? Zo eentje die kant-en-klaar gekocht is in de winkel? Als het een zelfgeknepen variant is, dan is mogelijk daar wat mis.
b. Indien a. gewoon een voorgeknepen kabel, en met een andere (voorgeknepen) kabel werkt het ook niet, dan zal er geen andere mogelijkheid op zitten dan een andere netwerkkaart te kopen. Bijv. een USB variant, en die dan gebruiken.

Tijs.

ah, het was dus inderdaad de kabel, die was zelfgeknepen. met een andere kabel werkt het prima. bedankt in ieder geval!

Er is niets mis met zelfgeknepen kabels, maar dan is van belang:
a. Dat je goede apparatuur gebruikt (vooral de krimptang is van belang)
b. Je (aan beide kanten) hetzelfde schema gebruikt [568A of 568B, meestal wordt 568B gebruikt]. Mix je die, dan maak je een kruiskabel. :D
c. Je de kabel, na het knijpen van de RJ-45 connectors, test met een kabeltester.

Goede plaatjes etc. te vinden hier

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan