Probleem met verschillende programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gilbertkeuh

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
Een goede avond,

Ik zit met een probleem bij verschillende programma's en vermoed dat het softwarematig is, al weet ik niet welke software precies voor problemen zorgt.

Ik heb een Dell XPS Studio met Windows 7 64 bit, 8 GB RAM, 2,7 GHz.

Twee weken geleden heb ik hem met de door Dell geleverde software teruggebracht naar de fabrieksinstellingen. Ondertussen heb ik zowat al mijn software opnieuw geïnstalleerd, maar ik zit met een hoop problemen:

- Windows Media Player geeft de foutmelding 'Uitvoeren vanaf de server mislukt'
- Ik heb twee woordenboeken die niet meer werken (Petit Robert en Grand Robert & Collins). Ze starten wel nog op, maar de interface lijkt wat dooreen geschud en ik kan geen woorden meer opzoeken
- Als vertaler gebruik ik Multiterm (onderdeel van SDL Trados Studio 2009) voor mijn terminologiebeheer. Het programma start nog op, maar geeft foutmeldingen zodra ik een nieuw woord wil toevoegen of een bestaand woord wil wijzigen
- Ook het programma Dell DataSafe, waarmee ik aanvankelijk opnieuw wou formatteren, werkt niet meer

Aangezien verschillende programma's het laten afweten, vermoed ik dat er ergens een gemeenschappelijk onderdeel moet zijn dat nu niet meer goed werkt en zo de programma's onbruikbaar maakt. Alleen ben ik daar niet zeker van, en als deze analyse al correct is, dan nog weet ik niet waar ik moet beginnen. Multiterm geeft bij 64-bitsystemen problemen met Java. Ik heb Java ondertussen al opnieuw geïnstalleerd (update 26), maar dat is geen oplossing. Ik heb ook de Grand Robert & Collins gedeïnstalleerd, maar ook al gaf de deïnstallatie geef foutmelding en ging ze door tot op het einde van het proces, toch bleef het programma nog op de harde schijf staan. Na een nieuwe installatie van het woordenboek zat ik gewoon nog met hetzelfde probleem.

Andere programma's zoals mijn browser (Firefox), Office en Microsoft Flight Simulator X werken wel nog perfect.

Ik zit een beetje in de knoop want ik kan Windows niet opnieuw installeren (DataSafe wil niet meer opstarten en ik heb de cd's niet voor een handmatige installatie). Bovendien dateert mijn oudste herstelpunt van enkele dagen geleden, toen de problemen al bestonden.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt,

Gilbertkeuh.

Beste Minal,

Bedankt voor uw antwoord. MBAM zag de exe's van de Petit Robert en de Robert & Collins als malware. Ik heb ze in quarantaine laten plaatsen en nadien heb ik alles gedeleted. Ondertussen heb ik de Robert & Collins opnieuw geïnstalleerd. Bij de installatie zei MBAM opnieuw dat het om malware ging. Deze keer heb ik het bericht genegeerd. De installatie verliep naar behoren, maar het programma zelf werkt nog steeds niet.

Enig ander idee?

Alvast bedankt,

Gilbertkeuh.

Check beide progs bij Virustotal.com (als ze niet groter zijn dan 20 MB). Ben benieuwd hoeveel AV-progs zullen aanslaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan