• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met Verticaal Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

radar

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Het volgende probleem heb ik.

In tabblad 1 staat het volgende

Klant Product waarde
a x 50
b x 30
b y 20
c x 20
c z 30
d y 50
d z 50

Ik heb volgende werkbladen aangemaakt per product en wil dan het volgende zien

Onder tabblad van product x

Klant Waarde
a 50
b 30
c 20

Echter als ik voor product y mijn tabblad aanmaak krijg ik b.v. bij klant B de waarde 30 i.p.v. 20 aangezien ik met verticaal zoeken van mijn klant de eerste waarde t.w. 30 krijg te zien.

Alavst bedankt

Heb het met een matrixformule gedaan dan klopt het wel.
Zie bijgevoegd document

Bijlagen

staan er in de tabbladen meerdere maanden bij elkaar?
Wil je alles gesorteerd op naam of op afdeling in het blad Productie JanuariFebruari ?

Ja, en eigenlijk wil ik die ook nog bijelkaar opgeteld hebben. Zodat er b.v. bij Janssen SMMJ bij VG 80 komt.

Ja, en eigenlijk wil ik die ook nog bijelkaar opgeteld hebben. Zodat er b.v. bij Janssen SMMJ bij VG 80 komt.
Kennelijk is Janssen in je voorbeeld lunchen :), want ik kom wel een Aarts met die voorletters tegen en met
Code:
=SOMPRODUCT(('Productie JanuariFebruari'!A$1:A$18=VG!B28)*('Productie JanuariFebruari'!B$1:B$18="vg")*('Productie JanuariFebruari'!C$1:C$18))
heeft deze persoon 80.

Excuses, je hebt gelijk.

Echter het werkt niet. Is er iets mis met de B28 (na de VG?)

Ja, alleen is het probleem zoals ik al eerder beschreven heb dat er meerdere producten zijn en deze 1 van de producten. Ik moet dus ook nog VG "identificeren" als het ware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan