Probleem met videokaart (en geluidskaart)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigBien

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo!
Vanwege compatibiliteitsproblemen met hardware heb ik besloten om van Windows 7 terug te gaan naar Windows XP. Het is alleen niet helemaal goed gegaan blijkbaar. Ik heb een link naar een afbeelding ter verduidelijking:

http://i49.tinypic.com/2evdnx1.jpg

Het beeld ziet er raar uit, met allerlei (gele) vlekjes en scrollen gaat schokkerig en langzaam. Ook komt er geen geluid uit, en zoals je ziet op de screenshot kan ik geen icon in de taakbalk zetten. Zelfs de play-knop voor systeemgeluiden blijft op 'grijs' staan waardoor ik er niet op kan klikken. Als ik 5x op shift druk om plaktoetsen te activeren hoor ik echter wel een geluidje (maar niet uit de aangesloten boxen).
Zelf dacht ik aan een niet geinstalleerde videokaart en geluidskaart, maar als jullie een beter idee hebben, kom maar op!
Alvast bedankt! :)

Groetjes Sabina

Je moet gewoon alle hardware drivers nog installeren!

Het is zo'n Medion-PC, er zit wel zo'n soort van installatiecd bij. Maar toen ik dat de vorige keer deed bleef bij het opstarten van Windows het beeld zwart en zag je alleen de muis.

Op de kast van je mdeion pc zit een sticker met een aantal gegevens.
Een daarvan is het serienummer (s/n)

Geef dat nummer even hier

Op de kast van je mdeion pc zit een sticker met een aantal gegevens.
Een daarvan is het serienummer (s/n)

Geef dat nummer even hier

Ah! Even naar huis gebeld om het te vragen, ik ben nu zelf niet thuis. Dit staat er achter (s/n): 1 4475 01 011 0750

Eenvoudig dan:

Ga naar deze site:

http://www.medion.com/nl/
Kies bovenin het menu voor: Service en ondersteuning
Kies daar voor: Stuurprogramma's en updates
Vul daar in het vakje je s/n nummer in (zonder s/n, alleen de cijfers, precies zoals je ze net hier gaf)
En daar staan al je drivers (werkt ook, net even geprobeerd)

Als eerste de chipset drivers installeren, DAARNA de rest!

Eenvoudig dan:

Ga naar deze site:

http://www.medion.com/nl/
Kies bovenin het menu voor: Service en ondersteuning
Kies daar voor: Stuurprogramma's en updates
Vul daar in het vakje je s/n nummer in (zonder s/n, alleen de cijfers, precies zoals je ze net hier gaf)
En daar staan al je drivers (werkt ook, net even geprobeerd)

Als eerste de chipset drivers installeren, DAARNA de rest!

Dat klinkt eigenlijk enorm logisch :P Ik ga het meteen proberen zodra ik thuis ben! Als het werkt, ben je een held!

Succes en laat het even weten!:thumb:

Ik kwam thuis, en toen hadden ze hier uit wanhoop Vista geinstalleerd. Die werkte de eerste paar minuten gewoon goed, maar na het aanklikken van een update-knop schoot hij meteen weer op zwart, deze keer zag je de muis helemaal niet meer. Als ik in veilige modus opstart is er weer hetzelfde probleem als bij windows XP. Ik heb je advies opgevolgd, maar het helpt niet. Als ik opnieuw opstart in 'normale modus' blijft het scherm zwart, en in de veilige modus doet hij vreemd als in de screenshot. Zucht.
Het valt me wel op dat ik verschillende zoekresultaten krijg op de Medion-site als ik het serienummer aan elkaar schijf trouwens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan